BAIC novi solastnik Daimlerja

23. 7. 2019 | Jure Šujica
Deli
BAIC novi solastnik Daimlerja (foto: Daimler AG)
Daimler AG

Po Geely-ju je postal drugi Kitajski deležnik v enem največjih avtomobilskih koncernov na svetu.

Kitajski koncern BAIC velja za enega največjih na svetu, hkrati pa tudi enega najbolj povezanih. Nenazadnje pod njegovo okrilje spada več kitajskih avtomobilskih znamk, v tovarnah, ki so v njegovi lasti pa se med drugim za potrebe kitajskega trga proizvajajo tudi vozila znamk Hyundai in Mercedes-Benz oziroma Daimler. Prav z omenjenim nemškim koncernom pa bo sedaj BAIC še nekoliko bolj povezan, saj je vstopil v njegovo lastniško strukturo.

Z namenom poglabljanja obstoječih odnosov je tako znamka kupila petodstotni delež nemškega koncerna, sicer lastnika Mercedes-Benza. Namero o nakupu so sicer objavili že v mesecu maju, sedaj pa so jo pozdravili tudi v Nemčiji, saj si bodo na ta način še dodatno zagotovili nadaljevanje partnerstva, s katerim so pričeli leta 2013, ko je Daimler postal solastnik BAIC-ove podružnice BAIC Motors.

»Zelo smo zadovoljni s tem, da je naš dolgoletni partner BAIC zdaj dolgoročni vlagatelj v Daimler. Ta korak krepi naše uspešno partnerstvo in je znak zaupanja v strategijo in prihodnji potencial našega podjetja. Kitajski trg je in ostaja ključni steber našega uspeha - ne samo pri prodaji, temveč tudi za razvoj in proizvodno novih produktov,« so v izjavi za javnost dejali pri Mercedesu.

Geely brez odziva

Omenjen nakup se je sicer zgodil le slabo leto po tem, ko je v lastniško strukturo Daimlerja vstopil še en kitajski avtomobilski velika, Geely. To je z nakupom 9,69-odstotnega deleža v koncernu postalo tudi podjetje z največjim deležom v Daimlerju, pri čemer pa so že takrat dejali, da svojega deleža ne nameravajo več povečevati. Na potezo BAIC-a se sicer javno še niso odzvali.

Povezovanja evropskih in kitajskih avtomobilskih podjetij so v zadnjih letih sicer postala redna praksa, za prva pa so zanimiva predvsem zaradi visoke stopnje razvitosti drugih, ko je govora o elektrifikaciji. Kot je znano je namreč Kitajska največji trg za električne avtomobile na svetu, tamkajšnja podjetja pa imajo na eni strani že dodobra razvite mreže tovarn baterij in drugih komponent, hkrati pa tudi dovolj zalog redkih in dragih snovi, nujnih za izdelavo le-teh.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja