Berlingo in bratje najavljajo pomembne novosti

5. 6. 2018 | Tomaž Porekar
Deli

Citroën in Peugeot sta v Ženevi že predstavila naslednika (tretji rod) njunih manjših kombijev za osebno in tovorno rabo, Berlinga in Rifterja. Citroënov Berlingo je v dosedanjih dveh rodovih oziroma 22 letih prodaje dosegel izredno velik uspeh, saj so prodali več kot 2,5 milijona primerkov. Nekaj manj uspešen je bil doslej Peugeotov Partner, ki je našel okoli 1,9 milijona kupcev.

Tretji rod se na cestah obeta od letošnjega septembra, Citroënovo in Peugeotovo ponudbo pa bo dopolnjeval Oplov oziroma v V. Britaniji Vauxhallov Combo. Med temi je s slovensko predpremiero Comba pohitel Opel, Citroënovo in Peugeotovo ponudbo pričakujemo pozneje, a na slovenski trg bodo prišli vsi trije ob skoraj istem času.

Zdaj bo trojica kombiniranih osebnih in tovornih avtomobilov (odvisno seveda od izvedenke in opreme) prvič na voljo celo v dveh dolžinskih različicah, kot običajen in zelo kompakten z oznako M in z dolžino 4,4 metra ali pa kot XL in kar 35 centimetri večjo dolžino. Slogan vseh tržnikov na avtomobilskem področju je 'več vsega' in tako se bodo Berlingo, Rifter namesto Partnerja in Combo po napovedih vseh treh avtomobilskih znamk, ki so zdaj združene pod streho PSA, ponašali s številnimi opremskimi dodatki. Te poznamo iz bolje opremljenih križancev tega koncerna. Napovedujejo kar 19 različnih pripomočkov za podporo pri večanju varnosti, udobja in zabave. Najbolj zanimiva je vsekakor oprema z aktivnim tempomatom, ki je nekakšna 'kolateralna' posledica opreme s funkcijo samodejnega zaviranja. Zato je najbrž za tržnike tudi zelo pomembno poudarjanje dostopnosti dveh najmočnejših motornih različic, ki bosta imeli možnost dodatnega osemstopenjskega samodejnega menjalnika. Kombinacija obeh omenjenih zadev seveda omogoča začetno stopnjo avtonomne vožnje – samodejno premikanje in ustavljanje avtomobila pri vožnji v koloni.

Čeprav gre pri trojici Berlingo, Combo in Rifter za bolj ali manj identično konstrukcijo, to velja predvsem za mehanske sestavne dele. Znane in močno razširjene motorje (bencinske in dizelske z dodatno pomočjo puhal),  podvozje (prednja prema je od Peugeota 3008, zadnja – zaradi večje nosilnosti in konstrukcije, ki omogoča primerno širok nakladalni prostor je ohranjena od sedanjega Berlinga oziroma Partnerja) in večino identičnih karoserijskih delov pa bodo dopolnjevale značilnosti, ki jih namenjajo posameznim znamkam. Da bo vsakemu od treh pripadel lasten obraz, torej prednji del, je seveda povsem logično. Tudi notranjost je glede na skupna konstrukcijska izhodišča dovolj raznolika. Še posebej se je tu skušal od drugih dveh oddaljiti Peugeot. Rifter bo namreč imel drugačno zasnovo armaturne plošče. Z manjšim volanom ter nekoliko više postavljenimi merilniki (ki po do sedaj dostopnih podatkih ne bodo digitalni) bo ponujal Peugeotove značilnosti, druga dva pa bosta med dodatno opremo ponujala projicirni zaslon pod vetrobranskim steklom.

 PSA s kombinacijo preverjenega in novega pri majhnih kombijih polaga temelje za nadaljnji uspeh. Kako bo ta trojica cenovno 'vozila', še uradno ni znano. Da pa se cene za podobno opremo ne bodo veliko razlikovale, pa se lahko prepričamo tudi pri ponudbi treh drugih, malo večjih kombijih iz naveze PSA in Toyote. Tudi Citroënov Spacetourer, Peugeotov Traveller in Toyotin Proace si glede cen niso daleč narazen. (TP)

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem