BMW M3 v proizvodnji le še do konca maja?

1. 2. 2018 | Jure Šujica
Deli

Razlogi za ukinitev proizvodnje naj bi bilo nedoseganje norm o izpustih po standardu WLTP, ki bo v veljavo stopil junija.

BMW že lep čas preizkuša novo generacijo najmanjše limuzine v ponudbi, serije 3. Aktualna generacija je navsezadnje na ceste zapeljala že oktobra 2011 in je torej kljub še vedno svežemu videzu že zrela za zamenjavo. A kot kaže naj bi še pred njenim koncem BMW že prekinil proizvodnjo najbolj športne različice tega modela z oznako M3. Zadnji primerki bi lahko na ceste zapeljali že ob koncu meseca maja.

Zaenkrat še neuradne informacije je prvi objavil ameriški spletni portal BMWblog, ki ob tem dodaja, da odločitev nikakor ni povezana z morebitno idejo o opustitvi omenjenega modela, pač pa je razlog okoljevarstvene narave. Z začetkom meseca junija bo namreč v veljavo stopil nov cikel za merjenje učinkovitosti avtomobilov WLTP, ki bo nadomestil zastarel cikel, poimenovan  NEDC. Testiranja bodo opravljena z novim ciklom na daljši razdalji, pri višji povprečni hitrosti in v različnih pogojih.

Naslednik naj bi bil še močnejši

Novi testi bodo veliko bolj natančni, kar pa bo za nekatera vozilo pomenilo, da ne bodo več dosegala zahtevanih norm, povezanih s škodljivimi izpusti. Med njimi je tudi omenjeni BMW M3, katerega bi moral BMW za nadaljevanje prodaje opremiti s filtrom trdih delcev za bencinske motorje, česar pa naj Nemci ne bi storili. Zanimivo pri tem je, da bosta v prodaji še naprej ostala modela M4 in M4 Cabrio, ki naj bi omenjene zahteve dosegala tudi po uveljavitvi novega standarda.

A razloga za pretirano žalovanje vseeno ni. Kot rečeno BMW že testira novo generacijo serije 3, s katero pa se bo nato leta 2020 vrnil tudi model M3. In neuradne informacije so precej navdušujoče, saj nakazujejo možnost občutnega povečanja motorne moči. Ta naj bi se gibala med 475 in 500 'konji', omenja pa se možnost, da bo za pogon poleg nadgrajene različice motorja S50, poznanega iz aktualne generacije modela M3, skrbel tudi manjši elektromotor.

Jure Šujica
Foto: BMW

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja