Nova generacija pametnega vzmetenja v avtomobilih že prihodnje leto?

18. 5. 2018 | Jure Šujica
Deli

Kljub inovativni tehnologiji naj bi bil sistem cenovno dostopen in tako primeren tudi za vgrajevanje v cenovno dostopne avtomobile.

Skoraj 30 let mineva, odkar je proizvajalec avtomobilskih komponent Bose predstavil takrat revolucionarno obliko aktivnega vzmetenja, s katerim bi se avtomobili dejansko vozili kot na leteči preprogi. Pametno vzmetenje naj bi namreč bilo sposobno zaznati prihajajoče grbine in jih v celoti absorbirati ter s tem preprečiti kakršnokoli zibanje karoserije. Čeprav je bila inovativna tehnologija takrat pozitivno sprejeta, pa do prehoda iz testne faze v proizvodnjo zaradi visoke cene produkta ni prišlo.

A zdi se, da s projektom vendarle še ni konec. Čeprav je Bose nad njim obupal, pa se je zdaj v ZDA pojavilo novo podjetje Clearmotion, ki je po zgledu Boseja izdelalo novo, tako imenovano digitalno šasijo. Tehnologija naj bi bila po njihovih besedah mnogo bolj napredna in učinkovita kot tista, ki jo pod izrazom aktivno vzmetenje poznamo na primer pri Mercedes-Benzu razreda S ali drugih vozilih višjega cenovnega razreda.

V uporabi že prihodnje leto

Bistvo celotnega sistema je v amortizerjih avtomobila, ki delujejo kot sprožilci in se, namesto da bi pasivno 'čakali' na cestne grbine, na podlagi podatkov, pridobljenih prek senzorjev pospeška, v trenutki odzovejo tako, da v kar največji meri preprečijo zibanje karoserije. Drug pomemben del sistema so aktivni ventili, ki omogočajo takojšnje pretakanje tekočine iz amortizerja in vanj.

Čeprav se zdi, da gre za zapleten in drag sistem, pa naj bi šlo po besedah Shaka Avadhanyja, generalnega direktorja podjetja Clearmotion, za cenovno dostopen sistem, saj je bila prav dostopna cena sistema ključna na seznamu prioritet. Prvi avtomobili višjega cenovnega razreda, izdelani v manjših serijah, naj bi bili tako z novim vzmetenjem opremljeni prihodnje leto, prvi masovno proizvedeni avtomobili pa naj bi ga bili deležni že leta 2020.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja