Brabham se iz formule 1 seli na cesto

20. 4. 2018 | Jure Šujica
Deli

Ob 70. obletnici začetka udejstvovanja ustanovitelja znamke, Jacka Brabhama, v svetu dirkanja britansko podjetje pripravlja svoj prvi športni osebni avtomobil. Ta sodeč po tehničnih podatkih obeta veliko.

Le še slaba dva tedna nas ločita od vrnitve britanske legende Brabham. Pa čeprav nikoli ni res ugasnila. A vse bližje je dan, ko bo nekdanje moštvo formule 1, ki si sicer lasti tudi nekaj naslovov svetovnega prvaka (tako med dirkači kot moštvi), zapeljalo tudi na javne ceste. Že čez slabih 14 dni, natančneje 2. maja, bo namreč javno premiero doživel prvi osebni avtomobil, poimenovan BT62 – leta 1962 je znamka namreč prvič s svojim dirkalnikom nastopila v seriji formula 1.

Kot kaže, pa bo Brabham avtomobil skrival pred očmi javnosti vse do zadnjega. Šele zdaj je namreč objavil prvo uradno fotografijo vozila, na kateri lahko vidimo zgolj zadnji par LED-luči v obliki črke T, nad katerima se bohoti veliko zadnje krilce, ki se pne čez celotno zadnjo stranico avtomobila. Ta naj bi bil del aerodinamičnega paketa, ki naj bi avtomobilu zagotavljal kar 1.200 kilogramov potiska k tlom.

Kupci bodo hkrati postali tudi testni vozniki

Nekoliko bolj zgovorni so pri Brabhamu glede tehničnih podatkov. Le zakaj ne bi bili? Pod pokrovom se namreč skriva klasični atmosfersko polnjeni osemvaljni motor 'V' zasnove s prostornino 5,4 litra. Ta brez dodatkov v obliki elektromotorjev proizvede 710 'konjev' oziroma 521 kilovatov, kar ob zgolj 972 kilogramih mase govori o tem, da bo šlo za izredno zmogljiv cestni dirkalnik. Za krotenje vse te moči bo skrbel komplet dveh parov diskov, izdelanih iz ogljikovih vlaken, v katere bodo grabile zavorne čeljusti s šestimi bati – inovacija, ki jo je v formulo 1, kjer se uporablja še danes, leta 1976 vpeljal prav Brabham.

Za tak paket tehnologije pa bo seveda treba odšteti kar zajeten kup denarja. Okrogel milijon britanskih funtov oziroma slabih 1,14 milijona evrov bo Brabham zahteval za avtomobil, k čemur pa je treba prišteti še vse dajatve. Podjetje sicer že zbira naročila, bodoče lastnike vozila pa bo vključil tudi v svoj razvojni program, skozi katerega bodo nato raziskovali potencial avtomobila na dirkališču.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja