Byton le nekaj dni oddaljen od predstavitve pametnega avtonomnega avtomobila

Za vstop v vozilo ne bo potrbno odklepati ali odpirati vrat, avtomobil bo namreč sam prepoznal voznika in mu vrata odprl.

Byton le nekaj dni oddaljen od predstavitve pametnega avtonomnega avtomobila (foto: Byton) Byton
4. 1. 2018

Pojem avtonomne vožnje je zadnje čase v avtomobilski industriji obravnavan podobno kot pred nekaj leti električni pogon. V javnosti na eni strani uživa veliko podporo, na drugi neodobravanje, večina proizvajalcev pa se trudi, da bi prvi predstavili avtomobil, pri katerem bi tudi v praksi deloval sistem avtonomne vožnje. In medtem ko se zdi, da je najbližje dosegu cilja trenutno Volvo, se je 'na sceni' pojavilo zagonsko podjetje Byton, ki je tik pred predstavitvijo tovrstnega vozila.

Kako blizu predstavitvi je Byton? Zelo, ta se bo namreč zgodila še v tem tednu, napovedana je namreč za 7. januar na ameriškem sejmu CES, Consumer Electronics Show, kjer razstavljavci predstavljajo novosti na področju elektronike. A zadnja leta se za predstavitve svojih novosti na tem sejmu odloča vse več proizvajalcev, verjetno tudi zato, ker je lasvegaška prireditev na sporedu teden ali dva pred prvim večjim avtomobilskim salonom v Detroitu.

Avtonomna vožnja četrte stopnje

Na prvi pogled gre pri Bytonu za klasičnega športnega terenca, a namesto z oznako SUV proizvajalec svoj prvi avtomobil označuje kot SIV (Smart Intuitive Vehicle), saj gre za prvi pametni avtomobil, ki se lahko povezuje s potniki v vozilu in tudi z zunanjim svetom. Z novim uporabniškim vmesnikom naj bi avtomobil tako lahko celo prepoznal voznika, oziroma lastnika, njegove kretnje, pa tudi glas. Na podlagi teh parametrov in lokacije avtomobila naj bi nato lahko predvideval njegove potrebe in želje.

Z zunanjim svetom in spletom bo avtomobil po obljubah inženirjev ves čas povezan s hitrostjo do 1.000 Mb/s. S tem na bi vsem potnikom v vozilu omogočal neprekinjen dostop do spleta, bodisi za potrebe gledanja internetne televizije, video posnetkov na portalu Youtube in pa, jasno, za poslovne potrebe. Ponudba storitev, ki jih bodo ponujali na tej platformi, naj bi se sčasoma še povečala.

Najpomembnejša lastnost novinca pa je avtonomna vožnja četrte stopnje. Avtomobil naj bi se tako lahko brez posredovanja voznika soočil s praktično vsemi situacijami v prometu. Pri tem naj bi mu pomagali različni senzorji in kamere, ki bodo sočasno spremljale dogajanje v vseh smereh okrog vozila, tudi v dežju, megli, snegu in celo v mirovanju. Pika na i bo doseg vozila – za pogon bo skrbela elektrika – ki naj bi ob polni kapaciteti baterij znašal preko 500 kilometrov.

Prve kupce bo Byton že leta 2019 iskal na Kitajskem, leta 2020 pa se bodo zanj lahko odločili tudi kupci v Evropi in ZDA. V prihodnosti načrtujejo še izdelavo limuzine in enoprostorca, ki bosta narejena na enaki osnovi.

Jure Šujica
foto: Byton

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri