Bytonov pametni SUV na voljo od leta 2020 za dobrih 37.500 evrov

9. 1. 2018 | Jure Šujica
Deli

Športnemu terencu naj bi v prihodnjih letih sledila še pametna limuzina in 'minivan'.

O novonastali kitajsko-ameriški znamki, zagonskemu podjetju Byton,smo v minulih dneh že pisali. Znamka je namreč naznanila izdelavo (po lastnih besedah) prvega pametnega SUV-a, ki bo na eni strani omogočal odlično povezljivost med voznikom in potniki v kabini, predvideval želje in potrebe voznika, hkrati pa bo omogočal tudi avtonomno vožnjo četrte stopnje, kjer se vozniku skoraj nikoli ne bo potrebno vmešavati v delovanje vozila in njegovo manevriranje na cesti.

Z začetkom tega tedna pa je svoja vrata v Las Vegasu odprla tudi mednarodna razstava CES, na kateri Byton prvič javno predstavlja svoj avtomobil. Novinca zaznamuje robustna zunanja podoba z bočno linijo, ki zaradi počasi padajoče strehe spominja na klasične kupeje. Z dolžino 4,85 metra se uvršča med srednje velike športne terence, kupce pa bo iskal med predstavniki premožnejšega sloja. Ti si lahko ob 2,95 metra medosne razdalje obetajo precej prostora v kabini.

Glasovno upravljanje in shranjevanje nastavitev v oblaku

A glavni aduti, ki Bytonovega novinca ločijo od konkurence, niso prostornost – čeprav je bilo eno izmed glavnih vodil oblikovalcev izdelati kar najbolj odprto kabino – pač pa tehnološke inovacije. Vse se začne že z armaturno ploščo. V veliki meri je ta namreč zapolnjena z LCD zaslonom dimenzij 125 x 25 centimetrov, na katerem se nahajajo informacije, namenjene vsem potnikom. Ker je avtomobil zasnovan kot avtonomno vozilo, je velik del pozornosti namenjen interakciji med potniki v kabini, zaradi česar je bila odstranjena sredinska konzola, sprednji sedeži pa imajo možnost vrtenja.

Kot smo zapisali v uvodu, bo Bytonov športni terenec zasnovan kot prvi pametni avtomobil. To naziv bo opravičeval že od prvega stika z vozilom naprej, saj bo za odklepanje namesto klasične ključavnice uporabljal sistem za prepoznavo obraza. Ko se bo voznik nato prvič usedel v vozilo in si ga bo prilagodil po lastnih željah, se bodo nastavitve shranile v oblak, voznik pa bo do njih lahko dostopal iz katerega koli drugega vozila znamke Byton. Za upravljanje funkcij avtomobila bodo zadostovale kretnje rok, sistem pa bo povezan tudi z Amazonovim nadzornim sistemom Alexia Voice.

Povezljivost s pametnimi telefoni je na tej točki že skoraj samoumevna, bo pa avtomobil poleg omogočanja konferenčnih klicev in sestankov lahko spremljal tudi posameznikovo zdravstveno stanje. Vsem potnikom v vozilu bo tako na zahtevo sporočal njihovo težo, srčni utrip, krvni tlak, na podlagi tega pa mu bo podal celo nasvete za vadbo.

Doseg primerljiv z vozili s klasičnimi motorji

Ob nakupu vozila bodo kupci lahko izbirali med dvema pogonskima sklopoma. Prvi bo sestavljen iz enega elektromotorja moči 200 kilovatov in dosegom do 400 kilometrov z enim polnjenjem, drugi pa bo sestavljen s po enim motorjem na vsaki osi in skupno močjo 350 kilovatov. Doseg štirikolesno gnane različice bo do 520 kilometrov, sistem hitrega polnjenja pa bo v obeh primerih omogočal napolnitev baterij do 80 odstotkov kapacitete v pol ure.

Prva vozila bodo na cesto zapeljala leta 2019 na Kitajskem, z letom 2020 pa bodo na voljo tudi v Evropi in ZDA. Cene vozil se bodo začele pri 37.500 evrih, v letih 2021 in 2022 pa Byton napoveduje še prihod enoprostorca in limuzine.

Jure Šujica
Foto: Byton

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja