PSA-jevi lahki tovorni trojčki Berlingo, Combo in Partner prihajajo skupaj

26. 6. 2018 | Jure Šujica
Deli

Lahki tovorni trio bo na trge zavil letošnjo jesen.

Peugeotu Partnerju, ki se v potniški izvedbi po novem imenuje Rifter, in Citroënovemu Berlingu, ki sta po desetletju na trgu v bolj ali manj nespremenjeni podobi spomladi končno dobila naslednika, se je z novo generacijo pridružil še Opel Combo, ki je sedaj prvič zasnovan na platformi PSA. In medtem ko je trojica proizvajalcev potniške izvedbe avtomobilov – na trg prihajajo jeseni – predstavila v razmiku nekaj dni, so se za predstavitev tovornih odločili sočasno.

Oblikovnih sprememb z izjemo zaprtih stranic na boku vozil ni. Prva vrsta bo pri novincih lahko imela dva sedeža ali pa kombinacijo sedeža in klopi, pri čemer bo tako v drugi opciji prvič do sedaj spredaj lahko sedeli trije potniki, vključno z voznikom. Kabine vozil in zasnove armaturnih plošč bodo večinoma povzete po potniških različicah, le da bodo izdelane iz nekoliko trših in odpornejših materialov. Ob tem bo pri celotni trojici možno v podaljšani izvedbi naročiti še drugo potniško vrsto, a le v kombinaciji z dvema sedežema spredaj, s čimer bo avtomobil skupno lahko prevažal do pet ljudi.

Prostora vsaj za dve evropaleti

Dostavniki vseh treh znamk bodo na voljo s tremi medosnimi razdaljami, kar bo najbolj vplivalo na količino prostora v zadnjem delu vozila. V krajši, 4,4-metrski izvedbi bo zadaj tovorni prostor dolg 1,81 metra, kar bo dovolj za dve evro paleti. Skupna prostornina tovornega prostora pa bo znašala od 3,3 do 3,8 kubičnega metra. Daljša izvedba vozila bo imela tovorni prostor daljši za 35 centimetrov, prostornina pa znašala 4,4 kubične metre. Za prevoz daljših predmetov bo vozilo mogoče opremiti z odprtino v pregradni steni in odstranljivim sopotnikovim sedežem, s čimer se bo tovorni prostor raztegnil v kabino.

Ena glavnih novosti, ki jo trojica prinaša in na katero so pri PSA najbolj ponosni, je indikator preobremenjenosti vozila, ki voznika opozori, ko se teža vozila približa ali pa celo preseže najvišjo dovoljeno maso. Asistenčnih tehnologij bodo imeli Partner, Combo in Berlingo sicer kar nekaj, med njimi tudi avtomatsko ročno zavoro, dve kameri za vzvratno vožnjo, eno nad zadnjimi vrati, drugo pod ogledalom na sopotnikovi strani vozila. Skupno naj bi bilo teh tehnologij kar 20. Med njimi bodo tudi sistem za vožnjo po zahtevnejšem terenu, pametni žarometi in sistem, ki bo opozarjal na utrujenost voznika.

Novince bodo poganjali dva bencinska in trije dizelski motorji. Bencinska bosta 1,2-litrska motorja z močjo 110 in 130 'konjev' (81 in 96 kilovatov), pri čemer bo močnejši poleg šeststopenjskega menjalnika združljiv tudi z osemstopenjsko avtomatiko. Dizlov bo v ponudbi nekoliko več: 1,6-litrski bo imel 96 kilovatov in bo na voljo tako z avtomatskim kot z ročnim menjalnikom. Manjša, 1,5-litrska agregata bosta opremljena zgolj z ročnim menjalnikom in bosta imela 55 oziroma 74 kilovatov. Vsi motorji bodo opremljeni s filtri trdnih delcev, dizli pa tudi s sistemom za čiščenje izpustov s sečno kislino.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja