Citroën C4 Cactus z več asistenčnimi sistemi pripravljen na drugi krog

27. 10. 2017
Deli

Spremembe karoserije so vidne že na sprednjem delu, a s prenovo je Cactus dobil tudi kar nekaj novih sistemov za pomoč pri vožnji.

Prva generacija modela C4 Cactus je na naše ceste zapeljala leta 2014 in če upoštevamo, da proizvajalci zadnja leta nove avtomobile v povprečju predstavljajo na vsakih pet do šest let, je prenova po treh letih čisto pričakovana. A čeprav je avtomobil obdržal prepoznavne poteze, spremembe na zunanjosti lahko opazimo že na prvi pogled.

Najbolj opazne spremembe so se zgodile na sprednjem delu avtomobila. Nekoč 'polna' maska s prepoznavnim Citroënovim znakom je sedaj razdeljena z dvema kromiranima letvicama, ki se nadaljujeta kot podaljšek omenjenega logotipa, mednju pa so oblikovalci umestili režo za dovod zraka. Na račun odstranitve zaščitnih plastik so nekoliko večji žarometi v sredini odbijača, medtem ko oblika dnevnih LED luči ostaja enaka, spremenjena je le grafika. Kljub temu, da so bile Airbump zaščite na sredini bočnih vratih eden izmed bolj prepoznavnih elementov avtomobila, so bile s prenovo kar nekoliko skrite in porinjene v spodnji rob vrat. Na zadnjem delu je kot največjo spremembo moč videti nov par luči, ki je sedaj bistveno večji in se krepko zajeda v prtljažna vrata.

Notranjost poznana, a bolj prestižna

Precej manj sprememb kot zunanjosti so oblikovalci naredili v notranjosti avtomobila. V grobem ta ostaja enaka, kar pomeni dva velika sedeža spredaj in klop zadaja, ki tako ostaja nedeljiva. Vseeno pa so pri Citroënu poskrbeli za nekaj več prestiža v kabini. Kupci bodo tako lahko izbirali med petimi različnimi stopnjami opreme, pri čemer bosta najvišji dve z imenom Hype Grey in Hype Red vključevali usnjeno notranjost z dodatki alkantare. Na spisku za doplačilo bo mogoče izbrati tudi panoramsko strešno okno, za večje udobje pa naj bi Francozi poskrbeli z novo izolacijo kabine.

Kot rečeno v uvodu so Citroënovi inženirji prenovljenemu Cactusu namenili veliko novosti s področja varnosti. Teh je kar dvanajst, med njimi pa so sistemi, kot je opozorilo na nenamerno menjavo voznega pasu, samodejno zaviranje v sili, opozorilnik za voznikovo nezbranost, ki beleži voznikove reakcije na talne označbe, Park Assist, ki pomaga poiskati ali celo kar sam parkirati avtomobil in drugi. S temi sistemi naj bi bil avtomobil še korak bliže avtonomni vožnji.

Za pogon bodo v prenovljenem C4 Cactusu skrbeli od začetka skrbeli trije bencinski in dva dizelska motorja. Vrh ponudbe med bencinarji bosta predstavljala 1,2-litrska turbo motorja PureTech z močjo 110 in 130 'konjev', tehnologijo start&stop ter možnostjo 6-stopnjskega ročnega ali samodejnega menjalnika. Osnovno različico bo medtem še vedno predstavljal 1.2 PureTech 82-'konjski' motor z ročnim menjalnikom. Dizelska motorja bosta na drugi strani oba z močjo 100 'konjev', pri čemer bo eden opremljen še s sistemom start&stop. Jeseni 2018 bo ponudbo dopolnil še močnejši dizel, BlueHDi 120 z močjo 88 kilovatov in možnostjo samodejnega menjalnika.

Jure Šujica
foto: Citroën

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja