Citroenov novi križanec: C4 Cactus

7. 2. 2014
Deli

Nov, cenejši avto za kupce, ki si cenejših avtomobilov želijo, a hkrati avto, ki je sodoben, dinamičen in zanimiv?

Korak naprej v tovrstnem razmišljanju je novi Citroen C4 Cactus. Gre za sodobnega križanca (crossover), pri katerem pa so Citroenovi inženirji, tako je vsaj videti na prvi pogled (tokrat smo si avto lahko le ogledali, za volan bomo prvič sedli junija), varčevali na zanimive načine. Motorni pokrov in blatniki so iz aluminija, 11 kilogramov so na primer prihranili pri steklih v zadnjih vratih, ki se ne odpirajo klasično, temveč le vstran (na 'metuljčka'), posoda za tekočino pranje vetrobranskega stekla je lahko, ker so šobe nameščene na brisalce in za to bolj učinkovite, manjša ... Seznam področij, kjer so varčevali, je dolg.

C4 Cactus bodo poganjali sodobni dizli s tehnologijo BlueHDi in sodobni bencinski motorji PureTech. Med njimi naj bi po neuradnih podtakih na bencinski strani izstopal litrski trivaljni turbo z oznako e-THP in 91 'konji', pa 1,2 litrski e-THP, najbolj varčni C4 Cactus (99-'konjski' BlueHDi) pa bo na 100 kilometrov porabil vsega 3,1 litra goriva in v zrak izpustil le 82 gromov CO2 na prevoženi kilometer.

Masa Cactusa je le 965 kilogramov, torej za okoli 200 kilogramov manj od klasičnega C4, pa čeprav si avtomobila delita platformo z 2,6 metra dolgo medosno razdaljo vred. C4 Cactus v dolžino meri vsega 416 centimetrov, a je znotraj še vedno dovolj prostora tako za potnike kot za 358-litrski prtljažnik.

A tisti, kar bo novi C4 Cactus najbolj zaznamovalo, so 'AirBumps', plastične (izdelane so iz TPU, termoplastičnega poliuretana) površine, v katerih so zračni mehurji oziroma žepi, nameščene na vrata in odbijače. AirBumps blažijo udarce ob parkiranju ali ob odpiranju vrat in se vrnejo v prvotno obliko. Tako ni treba več skrbeti, ali je na parkirišču nakupovalnega centra poleg vas parkiral bedak, ki ne zna odpreti vrat, ne da bi z njimi treščil po sosednjem avtu.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja