Divo in Chiron zadnja Bugattija s 16-valjnim motorjem

Chironov naslednik bo najverjetneje dobil hibridni pogonski sklop, ki pa bo moral zadovoljiti tudi lastnike sedanjih Bugattijev.

Divo in Chiron zadnja Bugattija s 16-valjnim motorjem (foto: Bugatti) Bugatti
10. 9. 2018

16-valjni motorji so v avtomobilih izjemna redkost. V zgodovini so se sicer najbolj 'množično' pojavljali pred drugo svetovno vojno, po njej pa so z njegovo obuditvijo poskušali le redki vizionarji in avtomobilski proizvajalci, vsi bolj kot ne neuspešno. Šele leta 2003 je nato znamka Bugatti končno poskrbela za obuditev tovrstnega motorja, in to na najboljši mogoč način. Znamka je namreč izdelala 16-valjni motor W-zasnove, nanj namestila dva para turbo puhal, ga vgradila v model Veyron in tako svetu predstavila prvi serijski avtomobil, katerega moč je presegla magično mejo 1.000 'konjev'.

Motor je v še nekoliko izboljšani različici s kar 1.500 'konji' oziroma 1.103 kilovati moči svoj prostor našel še v modelih Chiron in pred kratkim predstavljenim cestnim dirkalnikom Divo. Z omenjenima modeloma pa se njegova pot počasi končuje. Bugattijev generalni direktor, Stephan Winkelmann je namreč pred kratkim potrdil informacijo, da bo s koncem proizvodnje obeh modelov nepreklicno konec tudi z omenjenim motorjem,

Ključ je v teži in izpustih

»Prej ali slej bodo zakoni prisilili avtomobilske proizvajalce v sprejetje radikalnih ukrepov. Novega 16-valjnega motorja ne bo, trenutni je zadnji svoje vrste. Brez dvoma gre za izjemen motor in zavedamo se tega, da ima veliko privržencev, vsi bi si želeli, da bi tu ostal za vedno, da bi ga še naprej razvijali – storili bomo vse, kar je v naši moči, da ga ohranimo med živimi … Toda če želimo biti v koraku s časom in napredno tehnologijo, je pomembno izbrati pravi čas za spremembo,« je za spletno stran Car Advice dejal Winkelmann.

Rešitev za prihodnje generacije Winkelmann (pričakovano) vidi v hibridizaciji, a ne za vsako ceno. »Če se bo teža baterijskih sklopov še naprej zmanjševala – kakor se trenutno že – in nam uspe zmanjšati emisije na zadovoljivo raven, je hibridizacija vsekakor dobra stvar. A še vedno mora biti to rešitev, ki bo v prvi vrsti ustrezala ljudem, ki že danes kupujejo avtomobile znamke Bugatti.«

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri