EU sprejela dogovor o izpustih CO2, avtomobilska industrija svari pred izgubo delovnih mest

Če bo zakon sprejet, bi to lahko povzročilo izgubo številnih delovnih mest v avtomobilski industriji.

EU sprejela dogovor o izpustih CO2, avtomobilska industrija svari pred izgubo delovnih mest (foto: Arhiv AM) Arhiv AM
18. 12. 2018

Včerajšnje zasedanje med Evropskim parlamentom in predstavniki vlad držav članic EU je naposled prineslo težko pričakovan sporazum o omejevanju izpustov CO2 plinov pri novih avtomobilih. Naj spomnimo, da je avtomobilski sektor edini sektor v Evropi, kjer se stopnje izpustov tega plina še naprej zvišujejo, s sprejetjem soglasja pa so se zaključila na začetku oktobra začeta pogajanja, ki so hitro dala vedeti, da bo boj za sprejetje načrtov še kako težek.

Sporazum tako predvideva, da se bodo količine izpustov CO2 do leta 2030 pri novih osebnih avtomobilih znižale za 37,5 odstotka, pri kombiniranih vozilih pa za 31 odstotkov, kar je precej več od prejšnji teden predlaganega kompromisa, ki je pri osebnih avtomobilih predvideval zgolj 30-odstotno znižanje. Vmesni načrt sicer ostaja enak in predvideva 15-odstotno znižanje do leta 2025. Odločitev je sicer že pozdravila skupina Transport & Enviroment, ki pričakuje, da bo omenjeni sporazum povzročil, da bo do leta 2030 tretjina vseh novih prodanih avtomobilov v EU opremljenih bodisi z električnim pogonskim sklopom bodisi s pogonom na vodik oziroma gorivne celice.

Proizvajalci opozarjajo na odpuščanja

Nekoliko manj zadovoljni pa so na drugi strani v Nemčiji, državi z najmočnejšo avtomobilsko industrijo v Evropi, katere vrednost je bila leta 2017 ocenjena na skupno 423 milijard evrov. Združenje nemške avtomobilske industrije VDA tako že opozarja, da bo soglasje močno škodovalo avtomobilski industriji in posledično prineslo množična odpuščanja, s čimer pa se zagovorniki sprememb ne strinjajo. 'Resno zaskrbljenost' nad spremembami so sicer izrazili pripadniki skupine lobistov avtomobilske industrije ACEA.

Sporazum sicer še ni bil dokončno sprejet, saj mora še vedno dobiti soglasje celotnega evropskega parlamenta in parlamentov vseh držav članic, kar naj bi bilo po mnenju nekaterih le še formalnost.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri