Euro NCAP preizkusil delovanje asistenčnih sistemov, rezultati niso zadovoljivi

19. 10. 2018 | Jure Šujica
Deli

Preizkusi delovanja sistemov pa na drugi strani kažejo, da še zdaleč ni tako in da je v prvi vrsti za varnost še vedno odgovoren voznik.

Moderni avtomobili so opremljeni s kopico novih varnostnih tehnologij, in če je na eni strani prihodnost avtomobilizma usmerjena k razvoju električnih avtomobilov, je na drugi pogosto vprašanje, kdaj bodo avtomobili lahko vozili tudi samostojno. Na to bo seveda treba počakati še nekaj časa, kljub temu pa raziskave kažejo, da kar 70 odstotkov vseh voznikov meni, da so avtonomni avtomobil že dosegljivi na trgu.

Že na začetku poletja je britanska organizacija Thatcham Research opozarjala na potencialno nevarnost, ki jo predstavlja neustrezno poimenovanje različnih asistenčnih sistemov, zaradi česar imajo lahko vozniki zmotno predstavo o njihovih zmožnostih. Z omenjeno problematiko pa se je zdaj srečala tudi organizacija Euro NCAP. V ta namen so pripravili preizkus nekaterih najbolj razširjenih tehnologij.

Pri Euro NCAP so ob začetku neodvisne raziskave pod drobnogled vzeli deset avtomobilov, to so Audi A6, BMW serije 5, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai NEXO, razred Mercedes-Benz C, Nissan LEAF, Tesla Model S, Toyota Corolla in Volvo V60. Vsi avtomobili so bili opremljeni s sistemi, ki bodo v prihodnje nedvomno ključnega pomena pri zagotavljanju avtonomne vožnje, že zdaj pa pripomorejo k večji varnosti na avtocestah. Ti sistemi so prilagodljiv radarski tempomat, sistema za ohranjanje voznega pasu in sistemi, ki voznika opozarjajo na najvišjo dovoljeno hitrost ter morebitno prekoračitev hitrosti.

Rezultati raziskave še enkrat več dokazujejo, da avtomobili, ki so danes na voljo na trgu, ne omogočajo avtonomne vožnje, in čeprav so namenjeni kot pomoč vozniku, še zdaleč ne nadomeščajo njegove vloge za volanom. Poleg tega se je izkazalo, da sistemi delujejo izključno v situacijah, za katere so bili namenjeni, različni avtomobilski proizvajalci pa pri vzpostavljanju tehnologij uporabljajo različne rešitve, posledično pa se med seboj razlikuje tudi stopnja (delne) avtonomije, ki jo omogočajo sistemi.

Najbolj problematičen je Tesla Model S

Razlike so se tako pokazale že na področju aktivnih radarskih tempomatov. Medtem ko sta vozili znamk DS in BMW omogočali visoko stopnjo voznikovega posredovanja, je Tesla Model S prevzel primarno vlogo voznika. To se je še kot posebno problematično izkazalo na testu izogibanja udarnih jam, saj je sistem onemogočil vozniku, da bi zapustil začrtano pot in se jami izognil.

Kot problematična pa se je pri prav vseh avtomobilih pokazala situacija nepredvidljivega menjavanja voznih pasov vozila spredaj in nepričakovanega zaviranja tega. Noben izmed sistemov na testu namreč ni bil sposoben preprečiti trčenja; v vseh primerih je bilo nujno posredovanje voznika.

Generalni sekretar organizacije Euro NCAP Michiel van Ratingen je rezultate pospremil z naslednjimi besedami: »Sporočilo preizkusov Euro NCAP je jasno – avtomobili, tudi tisti, ki so opremljeni z najnaprednejšimi asistenčnimi sistemi, za volanom še vedno in v vsakem trenutku potrebujejo zbranega ter pozornega voznika. Pomembno se je zavedati, da asistenčni sistemi obstajajo in da delujejo le kot pomoč v ozadju.«

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja