Evoque, najmanjši Range Rover gre v drugi krog

Novinec je zadržal klasično obliko, a ponuja občutno več prostora. Prvič tudi kot lahki in priključni hibrid.

Evoque, najmanjši Range Rover gre v drugi krog (foto: Range Rover) Range Rover
22. 11. 2018

Range Rover je vedno veljal za avtomobil, ki postavlja nove standarde. Ne nazadnje je to storil že prvim modelom, ki je na cestah kot prvi združil limuzinsko udobje z zmogljivostmi pravega terenca. Nove standarde pa je nekaj desetletij pozneje postavil še njegov najmanjši brat Evoque, ko je pred osmimi leti ustvaril nov razred kompaktnih in prestižnih (mestnih) terencev. Dobrih 775 tisoč proizvedenih enot pozneje dobiva nadaljevanje.

»Pred osmimi leti smo ustvarili nov segment in svet nam je sledil. Zdaj smo prestižni kompaktni SUV opredelili na novo. Z obliko in zmogljivostjo v samem srcu ter najsodobnejšo tehnologijo na dosegu roke novi Evoque uresniči vaše potrebe kot še nikoli prej in vam prihod na cilj zagotavlja v vseh razmerah,« je o novincu dejal Finbar McFall, direktor globalnega marketinga pri Jaguar Land Rover.

10 odstotkov večji prtljažnik

Kaj torej novinec prinaša? Oblikovno ne prav veliko, a to je razumljivo, Range Rover kot (prava) britanska znamka ostaja zvest svojim koreninam. Kljub temu pa so pri Range Roverju zanj uporabili novo platformo, zaradi česar avtomobil v vseh pogledih ponuja več prostora. 21 milimetrov daljša medosna razdalja namreč prinaša precej več prostora za potnike v kabini, 10 odstotkov pa je večji tudi prtljažni prostor, ki po novem ob postavljeni zadnji klopi meri 591 litrov; ob podrti zadnji klopi pa še skoraj 800 več.

Nova arhitektura pa ne prinaša le več prostora v kabini, ampak tudi več možnosti na področju pogonskih sklopov. Pod pokrovom motorjev se bodo namreč z novo generacijo lahko nahajali tudi lahki in priključnohibridni pogonski sklopi. Ti bodo povezani s tri- in štirivaljnimi bencinskimi ter dizelskimi motorji, poleg tega pa bodo v ponudbi samostojni tri- in štirivaljni bencinski in dizelski motorji. Trivaljni hibridi bodo sicer na voljo šele konec prihodnjega leta.

Še vedno pravi terenec

Čeprav Evoque spada v razred tako imenovanih mestnih terencev, naj bi še vedno ostal zvest koreninam znamke Range Rover in tako obvladal terensko vožnjo. Pri tem sta mu nedvomno v veliko pomoč nov štirikolesni pogon Active Dynamics s funkcijo Driveline disconnect in tehnologija Terrain Response 2, po zaslugi katere bo avtomobil samodejno prepoznal vozno podlago in temu primerno prilagodil vozne nastavitve, hkrati pa omogočil tudi vožnjo v do 60 centimetrov globoki vodi.

Osem let, kolikor mineva od predstavitve prve generacije Evoqua, je v avtomobilski industriji dolga doba, še posebno glede na vso varnostno in razvedrilno tehnologijo, ki se je na trgu pojavila v zadnjih letih. Kot največjo novost Evoque kot prvi na svetu prinaša tehnologijo Ground View 180°. Ta s pomočjo kamere in osrednjega zaslona (posodobljenega) informativno-razvedrilnega sistema vozniku omogoča pregled dogajanja neposredno pred vozilom, ali kot pri Range Roverju temu pravijo, učinek odstranjenega pokrova. Poskrbljeno bo tudi za preglednost nazaj. Namesto klasičnega vzvratnega ogledala bo Evoque kot prvi v tem razredu opremljen z ogledalom, ki se bo ob slabi vidljivosti nazaj spremenilo v LCD-zaslon in predvajalo sliko iz kamere na zadku vozila.

V kabini le udobje in prestiž

Omenili smo, da bo avtomobil opremljen s posodobljenim informativno-razvedrilnim sistemom (povezljivim s pametnimi telefoni, ki temeljijo na operacijskih sistemih Android in iOS) in pametnim vzvratnim ogledalom. Pravzaprav bo 'pameten' kar ves avtomobil. Vgrajena umetna inteligenca bo namreč spremljala voznikove oči in delovala kot njegov asistent, pri čemer mu bo pomagala pri nastavitvah radijskega sprejemnika, klimatske naprave in sedežev. Slednje bo mogoče nastavljati v 20 različnih smereh, za vrhunec udobja pa bo poskrbelo oblazinjenje iz volne, usnja ali tehničnega tekstila, izdelanega iz reciklirane plastike, za katerega pri Range Roverju pravijo, da bo predstavljal premijsko alternativo usnju.

Kdaj bodo prvi primerki zapeljali na cesto, pri Range Roverju še niso razkrili, vedo pa povedati, da je prve avtomobile že mogoče naročiti na njihovi spletni strani. Cene se bodo v Veliki Britaniji začele pri 31.600 funtih oziroma slabih 35.500 evrih, kolikor bo treba odšteti za dizelsko različico z močjo 150 'konjev' (110 kilovati) in ročnim menjalnikom. Avtomatika bo seveda prav tako na voljo, se pa poslavlja vrtljiv valj za izbiro prestav.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri