Evropa učinkoviteje nad neplačnike cestnin na avtocestah

Zaradi nove zakonodaje bo iskanje neplačnikov med državami od zdaj nekoliko enostavnejše, hkrati pa je to nov korak k vzpostavitvi elektronskega cestninjenja po Evropi.

Evropa učinkoviteje nad neplačnike cestnin na avtocestah (foto: Matjaž Tomažič/Arhiv AM) Matjaž Tomažič/Arhiv AM
4. 3. 2019

Medtem ko elektronskega cestninjenja za osebna vozila v Sloveniji in po večini evropskih držav (izjema je Portugalska) še nimamo (pri nas ga po besedah DARS-a še lep čas ne bomo imeli, saj naj bi čakali na poenotenje sistema po EU in uvedbo v drugih državah), pa je sistem elektronskega cestninjenja že precej razširjen. Posledično zato prihaja do goljufij in izogibanja plačevanja cestnin, kar vozniki počnejo na različne načine – od ovijanja oddajnikov v aluminijasto folijo naprej.

EU zdaj želi to končati oziroma olajšati sankcioniranje prekrškarjev, hkrati pa razširiti uporabo elektronskega cestninjenja po Uniji z učinkovitimi in cenovno dostopnimi rešitvami, ki bodo interoperabilne, kar pomeni, da bodo delovale po enakem principu v vseh državah članicah; prav to je namreč ena izmed težav, s katerimi se srečujejo. Ponudniki storitev bodo tako lahko za zaračunavanje cestnin uporabljali tudi programsko in strojno opremo, ki je že vgrajena v avtomobilih, če bi se voznikom vozil uspelo izogniti plačilu cestnine, pa bo po novih pravilih mogoča lažja izmenjava podatkov med državami članicami, njihovimi davčnimi organi oziroma podjetji, pristojnimi za zaračunavanje cestnin.

Do elektronskega cestninjenja vseeno še ne tako kmalu

Čeprav omenjena pravila načrtujejo uvedbo elektronskega cestninjenja v vseh državah članicah tudi za osebna vozila, hkrati dopuščajo možnosti, da se to v posameznih članicah vseeno še ne bo zgodilo tako kmalu. Države se bodo tako same odločale o tem, kdaj bodo takšne sisteme uvedle, prav tako pa bo pred uvedbo nujno izvesti testno obdobje tovrstnih sistemov, kar za vsako članico posebej pomeni dodaten izziv.

Nova pravila je Evropski parlament potrdil že 14. februarja, kar pomeni, da zdaj do njihove uvedbe manjka le še objava v Uradnem listu Evropske unije. Pravila bodo nato začela veljati v 20 dneh po objavi, članice pa jih bodo morale začeti izvajati v 30 mesecih oziroma dveh letih in pol po tem, ko bodo začela veljati.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri