Pričel se je največji evropski projekt za implementacijo sistemov avtonomne vožnje

15. 9. 2017 | Jure Šujica
Deli

Celotno dogajnje se je začelo v Wolfsburgu, kjer ima svoj sedež Volkswagen, ki bo projekt tudi vodil skozi vsa štiri leta delovanja.

Projekt raziskovanja možnosti avtonomne vožnje ima sicer tudi že svoje ime, L3Pilot, njegov namen pa je preučiti možnosti uvedbe avtonomne vožnje na evropskih cestah. Pri tem želijo v praksi in v najrazličnejših situacijah v realnem svetu preizkusiti možnost uporabe koncepta avtonomne vožnje tretje in četrte stopnje; tretja stopnja avtonomne vožnje pomeni, da avtomobil lahko sam vozi po cesti in se lahko v določenih situacijah tudi sam izogne nesreči, a je prisotnost voznika nujna. Četrta stopnja avtonomne vožnje pa pomeni, da bo avtomobil samostojno vozil in reševal kritične situacije v večini možnih scenarijev.

Četa testnih voznikov

Da gre za precej obsežen projekt priča tudi podatek, da bodo za namene raziskave potrebovali 100 osebnih vozil, s katerimi bo upravljalo 1.000 voznikov, ki bodo rezultate zbirali na cestah v enajstih državah po celi Evropi, testirali pa bodo uporabo sistemov za vožnjo po mestih, sisteme za samostojno parkiranje vozila in pa sisteme za prehitevanje vozil. Poleg tega bodo preverjali tudi v kakšni meri so vozniki pripravljeni uporabljati sisteme avtonomne vožnje, kakšen je njihov odziv na delovanje in pa vpliv delovanja sistemov avtonomne vožnje na promet in družbo.

Projekt je v veliki meri financiran s strani EU

Volkswagen pa je k sodelovanju v raziskavi povabil tudi druge akterje. Za sodelovanje v projektu so se tako odločili pri Fiatu in BMW-ju (ki sta ravno pred kratkim potrdila skupno sodelovanje pri razvoju sistemov za avtonomno vožnjo), poleg tega pa so sodelovanje pri projektu potrdili tudi pri Daimlerju, Hondi, Volvu, Renaultu in nekaterih drugih avtomobilskih proizvajalcih. K projektu so pristopile še nekatere raziskovalne ustanove, kot so Nemški vesoljski center (DLR), Univerze v Leedsu, Warwicku in Genovi, sodelovanje v projektu pa je potrdila tudi mednarodna avtomobilska organizacija FIA.

Poleg uporabe sistemov avtonomne vožnje v avtomobilih bodo preučevali še primernost obstoječe prometne infrastrukture za uveljavitev sistemov avtonomne vožnje v praksi. Vrednost projekta, ki je hkrati največji tovrstni projekt, financiran s strani Evropske unije, je ocenjena na 68 milijonov evrov, od tega bo EU zanj namenila 36 milijonov evrov.

Jure Šujica
foto: Volkswagen, arhiv AM

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja