Evropski svet sprejel kompromis o znižanju izpusta CO2, Slovenija nezadovoljna

10. 10. 2018 | Jure Šujica
Deli
Evropski svet sprejel kompromis o znižanju izpusta CO2, Slovenija nezadovoljna (foto: Profimedia)
Profimedia

Z veliko večino je bil sprejet predlog, ki po pričakovanjih predvideva blažje ukrepe od predloga Evropskega parlamenta.

Potem ko je prejšnji teden Evropski parlament sprejel predlog, po katerem bi morale članice Evropske unije do leta 2030 poskrbeti za 40-odstotno znižanje izpustov ogljikovega dioksida pri vseh novih avtomobilih, je o zadevi danes odločal še Svet Evropske unije. Kar 13 ur je trajalo zasedanje Sveta, naposled pa je bila sprejeta odločitev, s katero je bila vidno zadovoljna tudi Elisabeth Köstinger, predsednica Sveta.

Doseženi kompromis ne predvideva 40-odstotnega znižanja izpustov, ampak le še 35-odstotno znižanje do leta 2030. Predlog je bil podprt z veliko večino, saj je zanj glasovalo 20 držav članic Sveta. Štiri članice so se glasovanja vzdržale, preostale pa so sprejeti predlog označile kot nesprejemljiv in celo slabši kot tisti z začetka pogajanj. Najglasnejša med nasprotnicami je bila Irska, odkrito podporo pa ji je pokazala tudi Slovenija z ministrom za okolje in prostor Juretom Lebnom.

Po mnenju Lebna bi bilo sicer treba emisije, tako kot je predlagal tudi Evropski parlament, do leta 2030 znižati za 40 odstotkov, z vmesnim ciljem 20 odstotkov do leta 2025 v primerjavi z letom 1990. Ob tem je povedal, da prehod na nizkoogljično družbo in izzivi, ki jih prehod predstavlja, ne smejo biti razlog za neukrepanje, hkrati pa dodal, da je treba v želji po doseganju cilja učinkovito preprečevati zlorabe in goljufije, kakršna je bila tista z dizelskimi motorji.

Predlog oziroma kompromis sicer še vedno ne pomeni končnega dogovora, na podlagi katerega bo sledila sprememba zakonodaje. Naslednji korak k spremembi te so namreč pogajanja med Svetom EU, Evropsko komisijo in Evropskim parlamentom, ki bodo sledila v prihodnjih tednih. Letna količina izpušnih plinov v transportu se je sicer v državah članicah EU od leta 1990 do leta 2016 dvignila s 787 milijonov ton na 931 milijonov ton, pri čemer je 94 odstotkov 'padlo' na pleča kopenskega prometa, od tega 73 odstotkov na osebne avtomobile in lahka dostavna vozila.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja