Ferrari je začel čas šteti na novo: tu je prvi priključni hibrid, Ferrari SF90 Stradale

29. 5. 2019 | Jure Šujica
Deli

1.000 'konjev' in 2,5 sekunde do 100 kilometrov na uro so le nekatere izmed številk, ki označujejo novinca, ki prihaja v serijsko proizvodnjo.

Ferrarijevih hibridov smo že vajeni. No, ne ravno vajeni, vendarle je do zdaj zapeljal komaj eden (La Ferrari) in še to je bil le klasični hibrid. Zdaj pa Italijani predstavljajo novinca v ponudbi, ki ne bo le ponujal priključnohibridnega pogonskega sklopa, temveč bo poleg vsega prišel v serijsko proizvodnjo in tako ne bo na voljo le izbranim kupcem. Pred nekaj deset minutami je namreč v Maranellu luč sveta uzrl povsem nov športnik, ki sliši na ime SF90 Stradale.

Ime ni naključno, a če smo bili do zdaj vajeni, da so bili Ferrarijevi športniki (večinoma) poimenovani glede na prostornino motorja, število valjev, prostornino valjev in še kaj drugega, se za imenom takrat skriva globlja simbolika. Gre namreč za model, s katerim v Maranellu zaznamujejo 90. obletnico nastanka. SF90 – Scuderia Ferrari 90. Vseeno pa je pogonski sklop še posebnega pomena, saj je, kot smo že omenili, hibriden. Najmočnejšemu Ferrarijevemu štirivaljnemu biturbo V osemvaljniku doslej z močjo 780 'konjev' (574 kilovatov) so namreč dodali kar trije elektromotorji s skupno močjo 169 kilovatov. Skupna moč pogonskega sklopa tako znaša natančno 1.000 'konjev' oziroma 735 kilovatov. In ker bodo elektromotorji razporejeni tako spredaj kot zadaj, je SF90 tudi prvi Ferrari s sredinsko nameščenim motorjem in pogonom na vsa štiri kolesa. Ogromen je tudi največji navor, ki ga pogonska kombinacija zmore: do 900 njutnmetrov!

Jasno, pri Ferrariju ob takšnih motornih karakteristikah zmogljivosti ne skrivajo. Avtomobil bo namreč proizvedel kilovat moči na vsega 1,15 kilograma mase, hkrati pa bo do 100 kilometrov na uro pospešil v le 2,5 sekunde. Do 200 bo merilnik hitrosti potreboval še nadaljnjih 5,5 sekunde, ustavil pa se bo pri 340 kilometrih na uro.  Ker pa gre na drugi strani za priključnega hibrida, bo SF90 omogočal tudi do 25 kilometrov izključno električne vožnje s hitrostjo do 135 kilometrov na uro. Elektrika za pogonske motorje je shranjena v litij-ionski bateriji s kapaciteto 7,9 kilovatne ure, celoten hibrodni sistem pa tehta 270 kilogramov - s strogimi varčevalnimi ukrepi so skupno maso SF90 Stradale vseeno uspeli ubdržati pri zavidljivih 1.570 kilogramih!

Sprednja os bo ob tem opremljena s sistemom RAC-e, ki bo ves čas prilagajal količino navora, ki ga bosta oba elektromotorja posredovala na kolesa, zaradi česar bo vožnja še nekoliko bolj enostavna.

Do popolnoma električne vožnje bo mogoče priti prek enega izmed štirih voznih programov, to je eDrive, v pogonu pa je takrat le sprednji kolesni par. Čisto na drugi strani bo program Qualify (vmes sta še Hybrid in Performance), pri katerem bo elektronika odmislila idejo o varčevanju z energijo in pomagala sprostiti ves potencial motorjev. Pri tem bo dobro sodeloval dvosklopčni menjalnik bencinskega motorja, ki je za 35 odstotkov hitrejši pri pretikanju med prestavami kot pri Ferrariju 488 Pista.

Ker gre pri novincu za povsem nov avtomobil, pa so se pri njegovem snovanju oblikovalci zgledovali predvsem po novejših modelih znamke, pri čemer so imeli v mislih tudi učinkovito aerodinamiko, saj je avtomobil pri hitrosti 250 kilometrov na uro sposoben ustvariti do 3.900 njutnov potiska k tlom. Zunanji del karoserije vozila bodo v dražji izvedbi izdelane iz ogljikovih vlaken, taka pa bo tudi šasija. V notranjosti bo medtem najbolj opazen velik zaslon merilnikov z diagonalo kar 16 palcev.

So se pa pri Ferrariju potrudili tudi pri skrbi za avtomobil in kupce. Ti bodo namreč 'nagrajeni' s sedmimi leti vzdrževanja na vsakih 20.000 kilometrov oziroma enkrat na leto.

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja