Ford napoveduje množična odpuščanja

1. 7. 2019 | Jure Šujica
Deli
Ford napoveduje množična odpuščanja (foto: Ford)
Ford

V Evropi naj bi delo izgubilo kar 20 odstotkov delavcev.

Ameriški avtomobilski velikan napoveduje nove ukrepe za povečanje prihodkov na stari celini. Znamka se namreč na ‘našem’ kontinentu že lep čas bori s povprečnimi poslovnimi rezultati, zaradi česar že lep čas izvaja ukrepe za optimizacijo. Eden izmed pomembnejših je bila seveda povezava s Volkswagnom, novi ukrepi pa bodo na drugi strani nekoliko manj po godu zaposlenim. Napovedujejo se namreč množična odpuščanja širom celine.

Pri Fordu tako pravijo, da bi delo lahko izgubilo kar 20 odstotkov zaposlenih v proizvodnji, občutno pa naj bi se zmanjšalo tudi število tovarn v obratovanju. Če je tako trenutno še vedno aktivnih 24 tovarn, naj bi ta številka do leta 2020 znašala le še 18 tovarn. Najhuje bodo ob tem prizadeti obrati v Veliki Britaniji, Nemčiji in pa Rusiji, kjer je pričakovati, da bo delo izgubilo kar 12.000 delavcev in osebja.Gre za potezo, ki jo sicer obžaluje tudi Stuart Rowley, predsednik Ford Evrope.

Ford je varčevalne ukrepe sicer napovedal že januarja, a takrat še ni napovedal točnih številk in ukrepov, ki bodo sledili v prihodnjih mesecih in letih. Med tovarnami, ki bodo doživele zaprtje so tako tovarna motorjev v Bridgendu (Južni Wales), tovarna menjalnikov v Franciji (katere usoda  je že dlje časa videla na nitki), tovarna menjalnikov na Slovaškem in pa tovarni za sestavo vozil in proizvodnjo motorjev v Rusiji. Katera bo šesta tovarna zaenkrat ni znano.

Razloga za finančne težave Forda pa sta dva, a celo nekoliko povezava. Prvi razlog je slaba prodaja  njihovih vozil na 'hladnem' evropskem trgu, zaradi česar že pripravljajo posodobitve v modelni floti (prva med njimi je kompaktni križanec po imenu Puma). Drugi, morda še nekoliko bolj pomemben razlog je zaostanek na področju razvoja hibridov in električnih vozil področju, kjer Ford močno zaostaja za konkurenco, zaradi česar bo potrebnega veliko dela in vložkov, da se bodo uspeli približati konkurenci. To pa je hkrati tudi eden izmed razlogov za povezovanje s Volkswagnom.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja