General Motors s 3D-tiskanjem do (cenejših) avtomobilskih komponent

V podjetju General Motors ocenjujejo, da bodo komponente, izdelane z novim načinom proizvodnje, 40 odstotkov lažje, hkrati pa za 20 odstotkov bolj trdne.

General Motors s 3D-tiskanjem do (cenejših) avtomobilskih komponent (foto: General motors) General motors
7. 5. 2018

Ko so se pred nekaj leti na trgu pojavili prvi tridimenzionalni tiskalniki, je marsikdo pomislil, da bi bilo z njimi mogoče natisniti kar celoten avtomobil. Čeprav se je to takrat zdela zgolj zabavna domislica, tovrstna izdelava avtomobilskih delov pri avtomobilskih proizvajalcih postaja vedno bolj priljubljena. Pred nekaj tedni je namreč Porsche naznanil, da bo na ta način začel skrbeti za dobavo delov za starejše avtomobile, postopek generativne proizvodnje avtomobilskih delov pa bo začel uporabljati tudi General Motors.

Ameriški avtomobilski gigant, ki bo tovrstno tehnologijo začel uporabljati kot prvi v tej proizvodni panogi na drugi strani Atlantika, z njo ne bo proizvajal (le) nadomestnih delov, temveč bo tehnologija v prvem planu služila proizvodnji novih delov, ki jih bodo v avtomobile vgradili že v proizvodnji. General Motors sicer do neke mere tehnologijo tridimenzionalnega tiska uporablja že nekaj let, za namen uvedbe novih tehnologij pa se je povezal s kalifornijskim podjetjem Autodesk, specialistom za tridimenzionalni tisk, s katerim je sklenil večletno sodelovanje. V sklopu tega si bosta podjetji izmenjevali ideje, skupaj pa bodo razvijali tudi nove materiale in proizvodne procese.

Na novo postavljajo sisteme za izdelavo komponent

Tovrsten način proizvodnje s pomočjo umetne inteligence, algoritmov in računalništva v oblaku omogoča načrtovanje številnih različic posameznih avtomobilskih delov, zasnovanih na podlagi uporabnikovih potreb po moči, teži, zahtevnosti izdelave in drugih parametrov, med katerimi potem uporabnik izbere najbolj ustrezno.

»Tovrstna tehnologija predstavlja neizmeren napredek na področju razvoja in proizvodnje komponent za vozila prihodnosti, ko bosta učinkovitost in nizka teža še toliko bolj pomembni,« je dejal Ken Kelzer, podpredsednik oddelka za razvoj avtomobilskih komponent. »Z združevanjem tehnologij za oblikovanje in sistemov za tridimenzionalni tisk se bo naš sistem razvijanja avtomobilov v celoti spremenil.«

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri