Globalna prodaja avtomobilov še naprej raste

V prvem polletju letos je bilo prodanih 3,6 odstotka več avtomobilov kot v enakem obdobju lani.

Globalna prodaja avtomobilov še naprej raste (foto: Ford) Ford
28. 8. 2018

Konec julija smo poročali o rekordni rasti trga novih avtomobilov Evropi. V prvi polovici leta je bilo namreč prodanih kar 8,66 milijona novih vozil, kar je 2,7 odstotka več kot v enakem obdobju lani, hkrati pa tudi največ v zgodovini. Ob tem je bilo mogoče opaziti nadaljujoče trende rasti prodaje športnih terencev in hkrati upad prodaje v vseh tržno najbolj zanimivih avtomobilskih razredih.

Kot kaže, pa se trendi rasti prodaje nadaljujejo tudi drugod po svetu. Jato Dynamics je tako objavil podatke o prodaji vozil na 57 največjih avtomobilskih trgih po svetu in številke so zgovorne. V prvem polletju je bilo na omenjenih trgih prodanih kar 44,03 milijona novih vozil, kar je 1,54 milijona oziroma 3,6 odstotka več kot v enakem obdobju lani.

Kitajska še naprej ostaja na prvem mestu

Največ novih avtomobilov, kar 12,23 milijona oziroma dobrih 28 odstotkov, je bilo sicer prodanih na Kitajskem, ki je tako zabeležila štiriodstotno rast. Zgolj na Kitajskem je bilo tako prodanih več novih avtomobilov kot na primer v ZDA ali v Evropi (kar pa je na število prebivalstva tudi logično). Največjo rast je na drugi strani zabeležila Indija, kjer je bilo v prvi polovici letošnjega leta prodanih 1,98 milijona novih avtomobilov oziroma kar 16 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Največji, šestodstotni padec je na drugi strani zabeleži trg v Veliki Britaniji.

Tako kot v Evropi pa tudi v globalnem merilu še naprej raste tržni delež športnih terencev. Ta je zdaj že 34 odstotkov, prodaja pa se je v tem razredu povečala za pet odstotkov; v prvi polovici leta je bilo prodanih 14,95 odstotka križancev, med njimi je bila najbolje prodajana Toyota Rav4. Prodaja je sicer z izjemo razreda športnih avtomobilov in klasičnih enoprostorcev rasla tudi v preostalih avtomobilskih razredih, vendar pa se je njihov delež na trgu ravno zaradi hitre rasti prodaje križancev še nekoliko zmanjšal. Največji, 12,2-odstotni tržni delež je sicer pripadel koncernu Renault-Nissan, najbolje prodajan avtomobil pa je oziroma so bili Fordovi poltovornjaki iz serije F (534.827 prodanih vozil), s 478.122 prodanimi avtomobili je bila na drugem mestu Toyota Corolla, tretji pa s 431.836 prodanimi vozili Volkswagen Golf.

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri