Gymkhana Grid: Hitri in dovolj natančni za Gymkhano

Na starem angleškem dirkališču Santa Pod se je med 23. in 25. oktobrom odsmodil že tretji finale Blockove specialitete Gymkhana GRiD na evropskih tleh. Za dirkaški blišč je poskrbela zvezdniška vrsta driftarjev, relikrosovcev in VIP-gostov iz drugih (moto)športnih serij, za seksapil Blockova vintidž mrcina Hoonicorn, za dodatne zvočnike pa nedeljski drag race na sveže oprani stezi legendarnega dirkališča.

Gymkhana Grid: Hitri in dovolj natančni za Gymkhano (foto: Dan Fegent&Andi Gordon/Monster Energy; osebni arhiv Marka Palijana) Dan Fegent&Andi Gordon/Monster Energy; osebni arhiv Marka Palijana
17. 12. 2015

Definicija

Gymkhana GRiD je Blokov lasten stil avtokrosa: oblika motošporta, pri katerem gre za natančno dirkanje pri veliki hitrosti na progi, kjer so že določene sekvence driftarskih figur. Gymkhana od dirkača ne zahteva le vrhunskih fizičnih sposobnosti, ampak tudi miselni trening, saj si morajo vozniki zapomniti potek proge in posamezne sekvence. Pomerita se po dva tekmovalca hkrati, od katerih se hitrejši uvrsti v naslednji krog, več o samem sistemu tekmovanja pa boste izvedeli iz Palijanove zgodbe.

Driftarski hram slavnih

Na finalu serije Gymkhana GRiD so se Blocku pridružili Shane Lynch, član skupine Boyzone, igralec, pisatelj in eden bolj vsestranskih dirkačev na finalu; Luke Woodham, driftar in večkratni zmagovalec Gymkhane; Liam Doran 'The British Bomb,' relikrosist, ekipni kolega Pettra Solberga in trikratni zmagovalec adrenalinske olimpijade X-games; američan Ryan Tuerck, legenda formule drifta in drugi hoonigan na šovu (lansko leto je Blocku delal družbo Vaughn Gittin jr.); Steve 'Baggsy' Biagioni, driftar in ljubljenec ženskega dela občinstva; Buttsy Buttler, driftar in žurer, ki je nastopil tudi v filmu Fast and Furious 6; stunt voznik in 21-kratni rekorder Terry Grant; Lewisov brat Nic Hamilton, ki tekmuje v seriji BTCC; Steve Peat, legendarni spustaš z gorskim kolesom; freestyle motokrosist Andre Villa in drugi, med njimi tudi neposredni finalist Marko Palijan s sosednje Hrvaške.

Slavljenci

Dogodek sta gostila hoonigana Ken Block in Ryan Tuerck, ki je letos zamenjal Vaughna Gittina Jr.. Obe legendi sta bili le češnja na že tako bogati dirkaški torti, zmagovalce pa so razglasili v dveh razredih, AWD (All Wheel Drive) in RWD (Rear Wheel Drive). V prvi kategoriji je pred Lewisom Jonesom in Jakom Archerjem zmagal stari maček Dmitrij Sribnyj (Subaru WRX GC8), ki je nato v zvezdniškem finalu premagal še samo zver: Blocka in njegovega Hoonicorna (Ford Mustang letnik 65 z motorjem roush yates V8 in custom AWD-sistemom). Junak bojne vrste RWD je (p)ostal branilec naslova Luke Woodham (Nissan 200SX S14a), ki je bil odločen, da bo ponovno osvojil naslov in ga je, njegova najbližja izzivalca sta bila Danny Cross in Adam Elder, medtem ko se je na četrto mesto zavihtel Hrvat Marco Palijan. Poleg šampanjca, ki ga je že vajen, je bil Woodham nagrajen še z bojem mož na moža: v finalnem šovu se je pomeril z legendo formule drifta Ryanom Tuerckom in njegovim Escortom mk2, a kombinacija je bila za Woodhama vseeno prevelik zalogaj.

Ken Block

Kralj zažigalcev gum, ikona viralnih videov, reli voznik, podjetnik in dizajner je z dirkanjem začel razmeroma pozno v življenju. Danes 47-letni Block je svojo prvo sezono odpeljal leta 2005 in z naslovom novinec leta takoj opozoril nase. Leta 2010 je z ekipo Monster World Rally s svojo Ford Fiesto nastopil na kar nekaj dirkah prvenstva WRC in postal eden štirih Američanov v zgodovini, ki jim je uspelo domov prinesti točke. Leta 2013 je ustanovil ekipo Hoonigan Racing Division, katere solastnik je.

Marko Palijan, senzacija letošnje Gymkane

"S švicarskim nožem sem šel v boj z mitraljezi in skoraj zmagal."

Marko Palijan - Croatian Crusher, ki se je tik pred začetkom sobotnih kvalifikacij pošalil, da je edino, kar mu na tekmi manjka, kakšnih 300 'konjev' (njegov dirkalnik namreč poganja le 135 'konjev'), je na koncu v kategoriji dirkalnikov na zadnji pogon s svojo Toyoto Corollo AE86 1.6 GT letnik '84, ki ji ljubkovalno pravi Hachi, dobesedno zažgal s četrtim mestom. Na uredništvu Avto magazina smo prepričani, da njegov talent ne bo ostal neopažen, kot se tudi ne bi čudili, če bi ga Monster v bližnji prihodnosti povabil v svoje bojne vrste.

Dirkaška osebna izkaznica

Marko Palijan aktivno dirka vse od leta 1999 v več dirkaških zvrsteh (OSV, TRD Rally, avtoslalom in streetrace), v vseh pa je že osvojil prvenstvo. Leta 2010 je talentirani dirkač kupil Toyoto Corollo AE86 1.6 GT letnik '84, priljubljen Hachiroku, malo zato, da bi z njim vozil dirke OSV, malo pa za zabavo in izziv, ki ga za dirkača pomeni pogon na zadnja kolesa. S Hachijem je osvojil vse, kar se osvojiti da, letos pa je z njim osvojil še srca gledalcev, napovedovalcev in sodnikov na finalu Gymkhane GRiDa. Na odmevnem dogodku, kjer se je trlo novinarjev z vsega sveta, je nastopil kot neposredni finalist, zmagovalec kvalifikacij v avstrijskem Knitellfeldu, in s svojim dirkanjem na koncu presenetil še samega sebe. Za Hachija bi težko rekli, da je bil na dogodku, kjer se moči dirkalnikov začenjajo pri 400 'konjih', konkurenčen, je bil pa več kot konkurenčen njegov voznik Marko Palijan. Ni pa šlo vse gladko.

David proti Goljatu

V petek, 23. oktobra, je bil trening za finaliste. Palijanova ekipa je postavila boks, šla na brifing, si ogledala stezo in dan se je lahko začel. Prvi časi voznikov so se gibali med 63 in 70 sekundami in tudi Palijan je začel počasi, da bi preizkusil drsenje in ocenil, kje na lestvici tekmovalcev se giblje. Hitro je opazil, da je povsem konkurenčen, a da blokada diferenciala deluje le v levih zavojih, medtem ko je v desnih izgubljal veliko časa. Na levi stezi je bil Marko slabši le od obeh favoritov, Woodhama in Elderja, zato ga je pokvarjen diferencial še toliko bolj pekel. Popravilo je Palijanova ekipa vseeno odložila na naslednji dan, ko so potekale zadnje kvalifikacije za nedeljski finale in je bil za neposredne finaliste prost dan. Mehanikom je v soboto uspelo odpraviti napako, in ko je Hachi naredil prve dobre ovinke v desno, se je Palijanu le smejalo, saj je dirkalnik delal kot prej.

Peklenska nedelja v Santa Podu

V nedeljo je Palijan na treningu dosegel peti najboljši čas, kar je ekipo spravilo v pravo evforijo. V finalu 16 je izločil Solbergovega moštvenega kolega Liama Dorana, v finalu osmih pa Roba Woodforda z Miatom, dokler ga niso v finalih štirih najboljših počakali le še Woodham, Elder in Cross. Palijan se je najprej pomeril z Woodhamom, za malenkost izgubil, a se je nadejal tretjega mesta. Elder bi moral premagati Crossa, on pa njega v bitki za tretje mesto, a se to ni zgodilo. Elder je popustil pritisku in izgubil s Crossom, Woodham je nato v finalu rutinsko premagal Crossa, Palijan in Elder pa sta se udarila v bitki večera. Na koncu je bil Palijan s svojo srčno vojsko 135 'konjev' s tretjim časom razreda četrti.

David je tako premagal Goljata in dobil vabilo na zaključno prireditev serije Gymkhana Kings na avtomobilski sejem v Essnu. Da bo Marko Palijan napadel tako, kot zna samo on, je jasno, da se ga nasprotniki z veliko več konjenice ne veselijo preveč, pa tudi.

Tekst: Tina Torelli; Fotografije: Dan Fegent&Andi Gordon/Monster Energy; osebni arhiv Marka Palijana

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri