Hibridni pogonski sklop prihaja tudi v Audijeve križance

22. 5. 2019 | Jure Šujica
Deli

Prvi ga bo prejel Q5 z oznako 55 TFSI e.

Audi Q5 je na trgu križancev že uveljavljen igralec, pa čeprav v današnjih časih, ko se vse bolj gleda na vpliv vozil na okolje, ne spade ravno med najbolj čiste avtomobile, še posebej ne v izvedbi 45 TFSI, ki je za zdaj edina bencinska izvedba, dostopna na našem trgu. Tej pa se zdaj pridružuje še nekoliko močnejša z oznako 55 TFSI, a pomembnim dodatkom v imenu: črko e. Audi je namreč predstavil prvo hibridizirano različico športnega terenca iz sredine lastne modelne palete.

Gre pravzaprav za priključnega hibrida, sestavljenega iz dvolitrskega turbobencinskega motorja, kakršnega poznamo že iz različice 45 TFSI, ki ponuja 252 'konjev' oziroma 180 kilovatov moči in elektromotorja z močjo 105 kilovatov. Skupna sistemska moč pogonskega sklopa bo tako znašala 270 kilovatov, elektromotor pa bo ob tem avtomobil lahko samostojno pognal do hitrosti 135 kilometrov na uro. Električne avtonomije bo na drugi strani dovolj za 40 kilometrov, energija pa se bo črpala iz baterijskega sklopa zmogljivosti 14,1 kilovatne ure. To je mogoče polniti prek hišne polnilnice z močjo 7,4 kilovata, čez noč pa se napolni v približno šestih urah.

'Aktivna navigacija'

Novinec ne prinaša le električnega pogona, temveč še lepo število drugih tehničnih rešitev, od stalnega štirikolesnega pogona naprej. Tako bo avtomobil za kar najboljši doseg komuniciral z navigacijskim sistemom in na podlagi podatkov ter prometa pred vozilom omogočal križarjenje brez uporabe plina (ali elektrike), vozniku pa bo v primeru izklopljenega aktivnega radarskega tempomata prek stopalke za plin sporočal, kdaj je pravi čas za za sprostitev pritiska.

Sicer pa bo hibridni Q5, čeprav bo nosil modelno letnico 2020, na voljo predvidoma že poleti oziroma v tretjem četrtletju letošnjega leta.  Audi je tako že začel zbirati naročila za prve avtomobile, v Nemčiji pa se bodo cene za vozilo, ki bo v osnovi opremljeno z 18-palčnimi platišči, sprednjimi LED-žarometi, tripodročno klimatsko napravo in nekaterimi drugimi dodatki, začele pri 60.450 evrih.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja