Hispano-Suiza nadaljuje tam, kjer je končala pred osmimi desetletji

1. 3. 2019 | Jure Šujica
Deli
Hispano-Suiza nadaljuje tam, kjer je končala pred osmimi desetletji (foto: Hispano-Suiza)
Hispano-Suiza

Predstavitev že prihodnji teden v Ženevi, prvi primerki konec leta.

Španska avtomobilska industrija dobiva novega igralca. No, ne ravno novega. Gre namreč za obuditev prestižne znamke Hispano-Suiza, ki pa je na trgu ni že vse od leta 1938. Takrat je namreč na ceste zapeljala še zadnja reinkarnacija modela H6, unikatni H6C, bolj znan pod imenom Dubonnet Xenia. Avtomobil, oblikovan v takrat modernem slogu art deco, pa je bil hkrati navdih ustvarjalcem novega avtomobila, ki bo namenjen obuditvi znamke. Ta se bo (poreklu primerno) zgodila na prihajajočem ženevskem avtomobilskem salonu.

Podobnost med obema avtomobiloma se pri obliki začne, hkrati pa tudi konča. Podjetje se je namreč odločilo, da bo prihajajoči novinec poganjal izključno električen pogonski sklop. Pod elegantno karoserijo se bo namreč na šasiji iz ogljikovih vlaken skrival par elektromotorjev s skupno močjo kar 750 kilovatov. Ta bo ob skupni masi 1.690 kilogramov avtomobil do 100 kilometrov na uro z mesta pognal v manj kot treh sekundah, najvišja hitrost pa bo elektronsko omejena na 250 kilometrov na uro. Brez omejitve bi bila ta številka verjetno še veliko višja, glede na to, da ima avtomobil še nekoliko nižji količnik zračnega upora, kot recimo Porsche 918 ali celo Koenigsegg Agera R.

Na voljo le 19 primerkov

Kljub temu pa Carmen, kakor bo ime novincu, v prvi vrsti ne bo športen, ampak bolj kot ne udobni vožnji namenjen avtomobil. Po zgledu modelov iz preteklosti bo šlo tako za dvovratni avtomobil, katerega kabina bo izdelana iz najbolj kakovostnih materialov na trgu. Z njim se bodo uresničile dolgoletne sanje družine Suqua Mateuja oziroma Miguela Suqua Mateuja, vnuka ustanovitelja podjetja Hispano-Suiza in hkrati predsednika znamke, ki se zdaj ukvarja s proizvodnjo komponent za letala po vrnitvi v svet avtomobilizma.

A tako ekskluzivni, kot so bili avtomobili prestižne španske znamke nekoč, tako ekskluzivni bodo ostali tudi v prihodnje. Prvi preizkusi se bodo namreč začeli sredi letošnjega leta, nato pa bo od jesenskega začetka proizvodnje vse do njenega konca v letu 2021 izdelanih le 19 vozil. Zanje bodo morali kupci odšteti 1,5 milijona evrov, k temu pa nato prišteti še davek. A kupcev za avtomobile bo nedvomno dovolj.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja