Hyundai dal zračne blazine tja, kjer jih še ni bilo: na streho (video)

26. 10. 2017 | Jure Šujica
Deli
Hyundai dal zračne blazine tja, kjer jih še ni bilo: na streho (video) (foto: Hyundai)
Hyundai

Hyundai Mobis predstavlja novo vrsto zračnih mehov, ki naj bi potnike v avtomobilu zaščitila pred steklenimi delci strešnih oken.

Hčerinsko podjetje korejskega avtomobilskega podjetja Hyundai Motors, Hyundai Mobis, ki sicer skrbi za izdelavo in dobavo nadomestnih avtomobilskih delov matični tovarni, je pred kratkim predstavilo idejo zračne blazine, vgrajene v strop avtomobila. Pravzaprav bi bilo bolje rečeno v stebričke in strešne  loke, saj gre za zračno blazino, namenjeno izključno za avtomobile, ki imajo na strehi vozila nameščeno stekleno strešno okno oziroma panoramsko streho.

Podjetje trdi, da gre za prvo tovrstno zračno blazino na svetu, njen namen pa je zaščititi potnike pred tem, da bi med prevračanjem vozila, udeleženega v prometni nesreči, popadali skozi razbito ali odprto panoramsko streho vozila. Rešitev naj bi v osnovi močno spominjala na zračne zavese, ki se sprožijo in spustijo izpod strehe v primeru bočnega trka, zračna blazina pa naj bi za sprožitev in popolno napolnitev potrebovala zgolj 0,08 sekunde.

Rešitev v nastajanju že slabo desetletje

Kljub temu, da se zdi rešitev relativno preprosta, pa naj temu ne bi bilo tako. Največja težava naj bi bil predvsem zelo omejen prostor med varnostnimi loki in odprtino za panoramsko streho, v kateri se že sedaj nahaja mehanizem za odpiranje le-te, dodatne ojačitve vozila in že omenjene zračne zavese. Poleg tega je naloga nove zračne blazine tudi ta, da mora delovati tako v primeru odprte kot zaprte strehe, v primeru pa zadržati silo odraslega človeka.

Rešitev naj bi bila v osnovi namenjena prestižnejšim športnim terencem, poleg tega pa naj bi po besedah proizvajalca sprožila predvsem zanimanje pri organizacijah za skrb za varnost v prometu. Hyundai se sicer s podobnimi rešitvami ukvarja že dlje časa – pri ameriškem patentnem uradu naj bi imeli registriranih kar 11 rešitev, med katerimi nekateri segajo že v leto 2009 – kdaj pa bo katera izmed njih dejansko prišla v uporabo, pa zaenkrat še ni znano.

Jure Šujica

Foto: Hyundai

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol