Inteligentna gumijasta zaščita pešcev

13. 10. 2017
Deli

Med študijami, ki so jih za avtomobilski salon v Tokiu pripravile avtomobilske tovarne, so tudi takšne, ki so nastale pri proizvajalcih povsem drugih stvari.

Med njimi je tudi študija Flesby II, ki so jo pripravili pri specialistu za gumo, plastiko in led svetilke Toyoda Gosei. Podjetje, čigar ime je podobno Toyoti, a s proizvodnjo avtomobilov nima dosti skupnega, je študiji namenilo nenavadne oblike, s katerimi bolj kot na avtomobil denimo spominja na veliko mutirano želvo.

Kot navaja ime, gre za drugo generacijo študije. Prva, ki je bila predstavljena na avtomobilskem salonu v Tokiu leta 2015, je bila opremljena z zračnimi blazinami, ki so se v primeru trka s pešcem napihnile in ga s tem zaščitile pred hudimi poškodbami. Študija Flesby II je korak naprej, namesto z zračnimi blazinami pa je obdana kar z plastično peno, ki ji pravijo "e-ruber". Poleg varovanja pešcev ima še dodatno vlogo, saj lahko voznik z njeno pomočjo spreminja oblike in značaj avtomobila.

"E-rubber" se mogoče zdi kot material iz znanstveno-fantastičnih filmov, a gre za zelo oprijemljivo zadevo, ki jo Toyoda Gosei razvija že od leta 2007.  Gre za večplastno strukturo polimerne pene, elastičnih elektrod in dielektričnega osrednjega dela, ki se širi ali krči odvisno od električnega toka, ki teče skozenj.

To še ni vse, saj so pri Toyoda Gosei izkoristili tudi druga področja svojega delovanja. V karoserijo študije Flesby II so namreč vgrajene led diode, s katerimi komunicira z okolico, led svetilke pa so uporabili tudi za osvetlitev notranjosti, kjer njihova pena skrbi tudi za udobje potnikov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja