Izbrani so najboljši avtomobili 2015

Leta 2000 smo pri Avto magazinu začeli sodelovati v mednarodni akciji Najboljši avtomobili in do lani v njej sodelovali vsako leto. Minulo leto nam je zaradi logističnih težav 'ušla', letos smo jo znova izvedli – in bila je rekordna.

20. 2. 2015

Kot že 14-krat doslej smo vas, bralce Avto magazina in obiskovalce naše spletne strani, prosili, da nam odgovorite na anketo o tem, kateri avtomobili se vam zdijo najboljši in kaj menite o posameznih avtomobilskih znamkah.

Letos vas je glasovalo in izpolnilo anketo rekordno število: 2.397. Seveda vas je bilo tudi letos največ (95 odstotkov) takih, ki ste glasovali prek spleta. Če smo nazadnje zapisali, da število tistih, ki ste glasovali klasično, strmo pada in da boste naslednjič skoraj vsi glasovali prek spleta, lahko torej letos zapišemo, da se nismo veliko zmotili – 121 tiskanih glasovnic v primerjavi z okoli dvema tisočakoma, kot se je zgodilo prvič leta 2000, je skoraj zanemarljivo.

V poplavi izborov so prav Avto magazinovi Najboljši avtomobili drugačni, saj je vaše mnenje zelo pomembno, s tem pa tudi soustvarjate evropsko avtomobilistično zgodbo. S svojim sodelovanjem namreč postanete referenca avtomobilističnim proizvajalcem in uvoznikom, saj neposredno ocenjujete njihovo delo in trud.

Letos se je nekoliko zmanjšal delež žensk med glasovalci, na okoli 15 odstotkov, seveda pa bi si v prihodnje želeli bolj po spolu uravnotežen vzorec. Naročnikov na Avto magazin je bilo med glasovalci polovica, tudi tokrat pa je krepko več kot polovica anketirancev sodila v starostno skupino med 30 in 50 let, mlajših (pod 25 let) je bilo krepko manj (le 6,5 odstotka) od tistih starejših (nad 50 let), ki vas je bila tretjina. Zelo malo je tudi tistih, ki ne vozijo avtomobila: le pol odstotka. Povprečna starost anketirancev je bila 44 let (kar je dve leti več kot leta 2013) in ta podatek ponovno dokazuje, da so sodelovali tisti, ki nas in avtomobilsko industrijo najbolj zanimajo: tisti, ki vozijo in si avto tudi lahko privoščijo.

Koliko kilometrov pa prevozijo sodelujoči v anketi? Številka je podobna kot zadnja leta, okoli 22 tisoč kilometrov na leto. S kakšnimi avtomobili naši letošnji anketiranci prevozijo te kilometre? Najpogostejši je nižji srednji razred, dobra tretjina je takšnih avtomobilov, sledi nižji razred in nato še najmanjši avtomobili (oba skupaj 20 odstotkov). Višjega srednjega razreda je za 15 odstotkov. V letošnji raziskavi je takšnih anketirancev, ki so kupili nov avto, okoli 55 odstotkov. Sicer pa je povprečen avto star 7,6 leta (prejšnjič 7,1 leta, številka pa zadnja leta raste) in ima 90 kilovatov oziroma 123 'konjev' (kar je več kot prejšnjič, številka pa seveda zaradi razvoja vsako leto raste).

Malo pogleda v tujino: tu (pri moči motorja) še vedno prednjačijo Švicarji in Švedi, torej vozniki iz prometno najvarnejših držav, s 190 oziroma 178 'konji', kar je malenkost več (pri Švicarjih) oziroma manj (pri Švedih) kot lani. Nemci? Tik za njimi s 175 'konji'.

In kaj in koliko si nameravajo privoščiti? Koliko kriza pri nas vpliva na načrtovane nakupe avtomobila? Lani oktobra, ko smo vas o tem spraševali, je namero po nakupu novega avtomobila izrazila četrtina anketirancev, v nasprotju s preteklo raziskavo pa sta med njimi dve tretjini takšnih, ki nameravajo avto kupiti v prvem letu, torej tokrat letos. Očitno anketiranci pričakujejo izboljšanje gospodarskega položaja. Mimogrede: to potrjujejo tudi prodajni rezultati lanskega decembra in letošnjega januarja in dokazuje, da imajo slovenski uvozniki prav, ko načrtujejo rahel porast neto prodaje (torej brez dnevnih registracij). Skoraj dve tretjini ciljata na nižji in nižji srednji razred, bodisi klasični avto bodisi križanca ali enoprostorca. Prav povpraševanje po križancih bo očitno še močno raslo – nakupne načrte za takšen avto ima kar četrtina tistih, ki nameravajo kupiti nov avto.

Nakup dizla napoveduje 39 odstotkov anketirancev, kar je podobno kot prejšnjič. Pri kupcih rabljenih avtomobilov bo kupcev dizlov več, nekaj manj kot polovica, kar je precej manj kot v prejšnji raziskavi, ko sta bili takih več kot dve tretjini.

Sicer pa smo letos anketirancem, ki so odgovorili na spletu, zastavili še nekaj dodatnih vprašanj. Le 40 odstotkov jih (v Sloveniji, seveda) gleda na okoljsko ustreznost avtomobila kot na pomemben dejavnik pri nakupu (prejšnjič je bilo takšnih le 16 odstotkov), dve tretjini si ne moreta predstavljati življenja brez avtomobila in si želita avto, ki daje športne občutke pri vožnji, in 70 odstotkov je pripravljenih za kakovostnejši avto plačati več.

Kaj si anketiranci mislijo o posameznih znamkah? Najboljšo vrednost glede na ceno še vedno ponuja Škoda, a je tudi letos tu malce nazadovala, enako velja za VW, ki ostaja drugi, tretja je Dacia, ki je zrasla. Ogromen padec je zabeležila Kia, podobno pa velja tudi za Hyundai, nekoliko manj za Audi in Citroën.

Po letošnjem mnenju anketirancev so avtomobili podobno zanesljivi, kot so to ocenjevali lani, po prejšnji raziskavi, na prvo mesto pa se je s kar za 50 odstotkom boljšim rezultatom ponovno zavihtela Toyota. BMW ostaja drugi, na tretjem mestu je Audi prehitel VW, vsi trije pa so krepko slabši kot lani.

Pri mnenju o prodajni vrednosti rabljenega vozila seveda tudi letos, kot vsa zadnja leta, vodi VW, pa tudi sicer se rezultati od lani niso veliko spremenili – kot je v navadi, so le rahlo salbši, navzdol močneje odstopata le Audi in Škoda.

Pri odnosu do strank je prišlo do pomembnih premikov: ponavadi vodilni Renault je krepko padel, za kar tretjino, na tretje mesto. Po padcu (a manjšem) izstopata tudi vodilna Audi in VW, relativno zelo velik padec beležijo tudi pri Škodi, Kii in Oplu. Resno navzgor so šli pri le dveh znamkah, Mazdi in Hondi.

Pri varnosti je Mercedes prehitel Audi in BMW (seveda je prvi Volvo, padec so zabeležili pri VW in Renaultu), Toyota pa je po mnenju anketirancev najbolj in skoraj enako ekološka kot lani (a še vedno daleč pred konkurenco). V tej kategoriji je tokrat spodrsnilo VW, BMW in Renaultu, po padcu v preteklosti pa spet raste Lexus.

In športni uspehi znamke? Tu še vedno cenite reli. Mercedes je kljub zmagi v F1 le nekoliko boljši, enako velja za Audi in Le Mans, na drugi strani pa je Citroën po tistem, ko je nehal zmagovati na SP v reliju, strmoglavil, Volkswagen pa se je prav toliko povzpel. Tudi Škoda, ki je v reliju nekoliko poniknila, beleži padec ...

Ja, slovenski trg je ponekod malce drugačen od drugih, včasih bi se znamkam splačalo vlagati v ne najbolj (za naš trg) vsakdanje komunikacijske vsebine in kanale. A vsi tega ne opazijo.

Tabele:

Najboljši

dobra izdelava BMW, Audi, Mercedes

zanesljivost Toyota, BMW, Audi, VW

varnost Volvo, Mercedes, BMW, Audi

napredna tehnologija BMW, Audi, Mercedes

okolju prijazni Toyota, VW, BMW

dober odnos do strank VW, Audi, Renault, BMW

vrednost glede na ceno Škoda, VW, Dacia

dobro ohranjanje vrednosti VW, Audi, BMW, Mercedes

videz BMW, Audi, Mercedes

izdeluje športne avtomobile Porsche, BMW

uspešni v dirkanju Mercedes, Audi, BMW, Citroën, VW

ima dobro oglaševanje Audi, BMW, VW, Renault

Opisi zmagovalnih avtov:

A – mini avtomobili

Iz prve trojice je letos izginil VW Up!, zamenjal ga je novomeški Renault Twingo, ki se je prebil na prvo mesto. Mini ostaja tretji s Coupejem, na drugo stopničko pa se je povzpel Toyotin Aygo. Premočni zmagovalec prejšnjega izbora Up! je šele peti.

1. Renault Twingo

2. Toyota Aygo

3. Mini Coupe

B – mali avtomobili

Prejšnjič je novi Clio s prvega mesta naše raziskave (za las) izrinil Audija A1, letos je A1 nazaj na vrhu, Clio pa je zdrsnil na tretje mesto. Volkswagnov Polo je za desetinko odstotka zdrsnil iz prve trojice, med Audi in Renault pa se je vrinil DS 3.

1. Audi A1

2. DS 3

3. Renault Clio

C – spodnji srednji razred

Volkswagnov Golf nič kaj presenetljivo ostaja na vrhu, saj je še vedno zbral dvakrat več glasov kot prvi zasledovalec. Na to mesto se je prebila nova Škoda Octavia, na tretje pa osveženi Ford Focus. Lanski tretji, BMW serije 1, je zdrsnil kar na 18. mesto.

1. VW Golf

2. Škoda Octavia

3. Ford Focus

D – zgornji srednji razred

Boj v tem razredu med Audijem in BMW-jem se je očitno začasno končal, saj je A4 enostavno prestar in je izginil iz prve trojice. Na vrhu je nova serija 4 kot kupe (Gran Coupe je deveti), za njo pa novi Passat ter še en BMW, tokrat klasična trojka.

1. BMW serije 4 Coupe

2. VW Passat

3. BMW serije 3

E – višji razred

V tem razredu je BMW-jeva petica leta in leta kraljevala (z redkimi izjemami) in tudi letos ni nič drugače. Na drugo mesto se je nekoliko presenetljivo prebil Maseratijev Ghibli, Audi A6 pa je zdrsnil na tretje mesto – a tudi tik po glasovanju doživel prenovo.

1. BMW serije 5

2. Maserati Ghibli

3. Audi A6

F – luksuzni razred

Audi A8 je moral po dveh zaporednih uspehih letos predati krono Mercedesovemu razredu S kupe, večkratni zmagovalec je letos šele četrti. Pred njim sta se uvrstila tudi edini električni model med najboljšimi, Tesla Model S, ter limuzinska različica razreda S.

1. Mercedes razred S kupe

2. Tesla Model S

3. Mercedes razred S

G – športni avtomobili

Po dveh letih prevlade Ferrarija 458 se je tokrat na vrh povzpela lani druga devetstoenajstica. 358 je zdrsnil daleč nazaj, na 17. mesto, v prvi trojici pa ga je zamenjal LaFerrari, tretji je novi, bolj evropskemu trgu prilagojeni Ford Mustang.

1. Porsche 911

2. Ferrari LaFerrari

3. Ford Mustang

H – kabrioleti

V razredu kabrioletov sta dolgo vladala Mercedes in Ferrari, zdaj so Ferrariji izginili iz prve trojice, na vrhu pa ostaja Mercedes, tokrat SL. Drugo mesto si je priborila nova Mazda MX-5, tretje pa novi Ford Mustang Convertible.

1. Mercedes SL

2. Mazda MX-5

3. Ford Mustang Convertible

I – manjši križanci/terenci

Križanci so postali tako priljubljeni, da smo letos njihovo kategorijo razdelili. Premierni zmagovalec v manjšem razredu je Audijev Q3, pred Range Roverjem Evoque, lanskim zmagovalcem skupnega razreda križancev in terencev, ter Mercedesom GLA.

1. Audi Q3

2. Range Rover Evoque

3. Mercedes GLA

K – večji križanci/terenci

V večjem razredu križancev in terencev je na vrhu stari znanec, novi BMW X6. Na drugem mestu vzpon Fordovih modelov v letošnjem izboru dopolnjuje (malce presenetljivo) model Edge, prav nič pa ni presenetljivo, da ste na tretje mesto postavili novi Volvo XC90.

1. BMW X6

2. Ford Edge

3. Volvo XC90

L – limuzinski kombiji

Boj za vrh je bil letos hud in za najvišjo stopničko sta se spopadla Volkswagnov Golf Sportsvan in BMW-jeva serija 2 Active Tourer. Bolj ljudski tekmec je bil uspešnejši, a le za 0,7 odstotka. Tudi večkratni zmagovalec tega razreda, Ford S-Max, ni zaostal veliko, bil je le 0,1 odstotka za BMW-jem.

1. VW Golf Sportsvan

2. BMW serije 2 Active Tourer

3. Ford S-Max

Evropa (zmagovalci)

Poleg Avto magazina je v akciji Best Car 2015 sodelovalo še 12 revij iz prav toliko držav, od Španije in Portugalske pa vse do Švedske (in brez Kitajske, kjer smo izvedli le raziskavo, ne pa tudi glasovanja).

Mini Coupe si je zmago priboril na šestih trgih, zmage so odnesli še VW Up!, Renault Twingo in Fiat 500. Audi A1 je nabral tri zmage, tako kot BMW i3, slavili pa so še Alfa Mito, Mazda2 in Škoda Fabia.

Golf je poleg našega slavil pri Švedih, Švicarjih in Nemcih, zmagali pa so še Impreza WRX STI (pri Poljakih), Škoda Octavia, Mercedesa CLA in A ter Mazda3.

V višjem srednjem razredu je bil najuspešnejši Mercedes C, zmage pa so si priborili še Passat, Mazda6, Jaguar XE (tri zmage) ter BMW 4 in 4 Gran Coupe.

BMW-jeva serija 5 (in 5 GT) je odnesla dve zmagi, preostale so šle Ghibliju (kar v šestih državah) ter Audiju A6 in Mercedesu E. Precej zmagovalcev je bilo v razredu luksuznih avtomobilov: Aston Rapide S, Maserati Quattroporte, Mercedes S in S kupe, Porsche Panamera ter Tesla Model S.

Med športniki je največ zmag pobral Porsche 911, poleg njega sta zmagala še Ferrari LaFerrari in Mercedes SLS AMG. Tudi med kabrioleti je bilo zmagovalcev precej: Ferrari California in 458 Spider, Jaguar F-Type Cabrio, Lamborghini Aventador Roadster, Mazda MX-5, Mercedes SL, Porsche 911 Cabrio ter Porsche 918.

Nova razreda križancev sta zmage prinesla Audiju Q3, Citroënu C4 Cactusu, Fiatu 500X ter Range Roverju Evoque (osem zmag) pri manjših in BMW-ju X5 ter X6, Jeepu Grand Cherokeeju, Porscheju Macanu, Range Roverju in Volvu XC90 pri večjih.

In limuzinski kombiji? Največ zmag je šlo Fordu S-Maxu in VW Multivanu, slavili pa so še Golf Sportsvan, Renault Espace, Mercedes razred V, Fiat 500 L in Citroën C4 Picasso.

Besedilo Dušan Lukič, foto Saša Kapetanovič, tovarne

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri