Izšel je novi Avto magazin!

30. 10. 2013
Deli

V novem Avto magazinu: Razkrivamo BMW serije 2, primerjali smo MB razred S in Tesla Model S ter BMW i3 in Renault Zoe, testirali novi Peugeot 308 in vozili prenovljeni Audi A8, BMW X5 in Škodo Octavio RS.

Skladno z novo serijo 4, ki je zrasla iz Trojke, se je podobno zgodilo tudi pri najmanj- šem BMW-jevem modelu: naslednik kupejevske Enke je zdaj serija 2. Tu se zdi nova oznaka za dosedanji kupe in kabriolet serije 1 še nujnejša, saj bodo imela karoserijska dopolnila Enke od prihodnjega leta prvič pri BMW prednji pogon. Ta bo rezultat skupne tehnične osnove, ki so jo pri BMW pripravili za tretji rod Minija in povsem prenovljeno serijo 1, katere prva uresničena novost bo 1 Sportvan (znan tudi kot študija z imenom Concept Active Tourer).

A8 v sedanji inkarnaciji je na svet prišel pred štirimi leti, leta 2009, prodajati pa so ga začeli leto kasneje. Če spomnimo, da je bila prva generacija na trgu osem let, prejšnja pa sedem, bo sedanja vsaj še nekaj let. A do takrat bo potrebno zdržati, pomagala pa bo tudi zadnja prenova. Vozili smo.

Potovanje po nemških avtocestah je bilo vedno zanimivo. Prvič zaradi legalne vožnje pri velikih hitrostih, drugič pa zaradi številnih zanimivih modelov. No, teh je v zadnjem času vedno manj oziroma pestrost ponudbe naših avtocest ne zaostaja prav dosti. Je pa na nemških avtocestah vse več Škod, predvsem Octavij. Jah, očitno Nemci vejo več kot razvajeni Slovenci in nimajo težav s Volkswagni s Škodinim znakom. Če je na zadku še kratica RS še toliko manj. Vozili smo.

BMW je temeljito prenovil enega od svojih najbolj pomembnih in prepoznavnih modelov visoke družbe X5. SUV, ki ga vozijo tudi tisti, ki takšnega avtomobila ne rabijo, niti mu niso kos (a ga imajo!) je temeljiti prenovljen. Ga bo to spet postavilo v sam vrh? Vozili smo.

Danski sever je bil ponovno prizorišče srečanja žirantov za evropski avto leta. Ob članu žirije, Tomažu Porekarju je bil tam tudi Sebastjan Plevnjak, oba pa sta temeljito preskusila večino avtomobilov. In ugotovitev? Električna doma je vse bližje, vse več tovarn jih že izdeluje ostale o njih vsaj razmišljajo. V tokratni številki novega Avto magazina si lahko preberete primerjavo povsem novega BMW i3 in Renaultovega Zoeja, ki sta sicer podobna (električna) avtomobila, a sicer (tudi s ceno) vsak na svojem bregu.

Med kandidati je bil tudi avto, ki so ga njegovi izdelovalci okronali za najboljši avto ta hip. Ok, pustimo pretirane trditve, a trditev, da je novi Mercedes-Benz razreda S zelo dober avto pa vseeno drži. A ob bok smo mu postavili avto, ki je vsaj za večino prisotnih na Danskem pomenil še bistveno večjo revolucijo - Teslov Model S. Prva prava električna limuzina, z dovolj velikim dometom da si iz Ljubljane lahko odpeljete v Portorož (in tudi nazaj) in z obliko, ki se je ne bi branili tudi čisto običajno motorizirani avtomobili. Potem pa so tu še tehnika oziroma informacijski sistem, ki z velikim zaslonom kot mala televizija podira meje doslej videnega. In ja, Tesla Model S se za povrhu še zelo odlično pelje. Vozili smo ga in ga primerjali z Mercedsom S400 Hybrid!

Temeljite prenove so se lotili pri Peugeotu. Prvi model, ki je obdržal svoje prejšnje ime je 308, kar pa je tudi edino, kar je ostalo od starega modela. Novi 308 se poskuša zriniti v sam razredni vrh, a se zdi, da pot do tja (beri do Golfa) vendarle ni tako lahka in enostavna. Test.

Med preostalimi testi pa si lahko preberete zapis o Volvu V60, preskusili smo Alfo Romeo Giulietto 1.4 TB z Oznako Sportiva QV, podjetnike, ki rabijo zanesljiv in poceni avtomobil pa bo zagotovo zanimala Dacia Dokker Van. Še eno 'kocko' smo preskusili, Fiatov Qubo, ki bi lahko bil povsem posrečen avtomobil, če ga opremili z vsaj približno konkurenčnim motorjem. Če ne veste, o čem pišemo, preberite kratki test, predvsem pa pozorno preglejte tabelo s tehničnimi podatki.

Med avti, ki jih imamo na podaljšanem testu je tokrat na vrsti mali Oplov Adam. Ženske ga obožujejo, moški, predvsem tisti, ki so ljubitelji dinamične vožnje bentijo nad njegovim, ne ravno najbolj dinamičnim motorjem. A brez skrbi, Opel bo že kmalu rešil to težavo! Podaljšani test.

BMW letos praznuje častitljivi jubilej, ki so ga zaznamovali z motociklom, ki naj bi združeval zgodovino, sedanjost in prihodnost. Predstavljamo NineT, kar v okrajšavi pomeni 90, je tako poseben in edinstven, da mu v motorističnem svetu ni para. V spomin na poletje in čase, namenjene vožnjam z motocikli, vam v prebiranje ponujamo tudi primerjalni test dveh posebnežev - Honde Goldwing  in CAN-AM Spyderja ST-S Roadsterja., na podaljšanem testu pa imamo KTM Freeride 350, ki pride kamor vam srce poželi.

V oktanih pa seveda lahko preberete še obilo drugih novic iz sveta moto-športa, formule 1, relija in gorskih dirk in končanega Avtomagazinovega Drift pokala. Dogajanja je bilo kot vedno, spet veliko.

Novi Avto magazin 23/2013 je že v prodaji!

Naslednja številka, 24/2013, izide 14. novembra 2013. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja