Jaguar in Land Rover skupaj v boj proti prometnim zamaškom

16. 11. 2018 | Jure Šujica
Deli
Jaguar in Land Rover skupaj v boj proti prometnim zamaškom (foto: Jaguar)
Jaguar

Imamo rešitev za 150 let staro težavo, trdijo Britanci.

Težko bi sešteli čas, ki ga vsakdo zjutraj in popoldan ob odhodu z dela domov zapravi zaradi čakanja na semaforjih. Izgube bi lahko merili v urah ali celo dnevih, če bi upoštevali zgolj izgube v Ljubljani, kaj šele, če bi sešteli preostala mesta ali celo države po svetu. Pri koncernu Jaguar-Land Rover imajo zdaj na voljo rešitev za omenjeno težavo, zadeva pa je že prerasla idejo na papirju.

Velika Britanija je bila prva država na svetu, ki je v Londonu pred 150 leti postavila prvi semafor na svetu. Nedvomno gre za element, ki zelo pripomore k večji varnosti v prometu, res pa je, da v želji po tem, da bi ujeli zeleno, številni vozniki preveč pritisnejo na plin, s čimer spravljajo v nevarnost preostale udeležence. A sistem GLOSA naj bi na eni strani pomagal pri zmanjševanju zastojev pred semaforji, hkrati pa umiril prehitre voznike.

Testni Jaguarji F-Pace že na terenu

GLOSA ali Green Light Optimal Speed Advisory je sistem povezave med vozilom in prometno infrastrukturo (V2X). Sistem tako vozilu, povezanem z omrežjem, pošlje informacijo o tem, koliko časa bo na semaforju še gorela zelena luč, avtomobil pa nato samostojno izračuna, s kakšno hitrostjo mora voziti, da bo voznik še lahko varno zapeljal čez križišče.

»Ta izredno napredna tehnologija bo radikalno zmanjšala količino časa, ki ga zapravimo s čakanjem na semaforjih. Ima celo potencial, da revolucionira način, kako vozimo, hkrati pa bo pomagala ustvariti varna, pretočna in za voznike precej manj stresna mesta. Našo raziskavo žene možnost, ki jo imamo, da v prihodnosti omogočimo kar se da udobno pot za vse naše stranke,« je dejal Oriol Quintana-Morales, Jaguarjev in Land Roverjev inženir za tehnologije povezovanja.

GLOSA pa je le eden izmed projektov za razvoj avtonomne vožnje v vrednosti 20 milijonov britanskih funtov, ki jih Velika Britanija financira v sklopu projekta UK Autodrive. Tu so tako tudi sistemi, ki pomagajo določiti prednost v križiščih, kjer ni semaforjev ali prometnih znakov, sistem, ki opozarja na nevarnost nesreče v križišču in še bi lahko naštevali.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja