JLR TechFest: Kako pri Jaguarju in Land Roverju vidijo avtomobilsko prihodnost

15. 9. 2017
Deli

Future Type, I-Pace, E-type Zero: to so bili glavni zvezdniki Jaguarjeve konference TechFest, ki smo jo obiskali v Londonu. Pa ne le avtomobili in koncepti, temveč tudi to, kakšna bo sploh uporaba avtomobilov v prihodnosti.

To, da bodo ti električni, je jasno, in Jaguar Land Rover spada med znamke, ki os to že dojele in se temu prilagodile. JLRjev šef dr. Ralf Speth je bil na konferenci JLR TechFest jasen: od leta 2020 bodo vsa njihova vozila električna, priključil hibridna ali vsaj hibridna. Prav zaradi tega tehnološkega preskoka bodo v naslednjih letih dodali okoli 5.000 delovnih mest, od tega vsaj tisoč razvijalcev programske opreme, ki bo v dobi električnih in avtonomnih vozil vsaj tako pomembna kot tehnične rešitve v samih vozilih.

Prav to, kakšna bo v resnici uporaba avtomobilov v prihodnosti, je bila ena glavnih tem konference. Bo šlo za individualno lastništvo, souporabo ali kaj tretjega? Pri Jaguarju prav zato, ker jasnega odgovora še ni, poudarjajo, da bo zelo pomemben razvoj novih rešitev, ki bodo prilagodljive in odprte. Prav to smer razvoja poudarja koncept Future Type, ki so ga prvič (ne še v živo, to se je zgodilo nekaj dni kasneje na frankfurtskem avtomobilskem salonu) pokazali prav na TechFestu.

Future-Type je popolnoma avtonomni avtomobil, ki bi bil namenjen predvsem souporabi, seveda pa bi ga lastnik lahko imel tudi popolnoma zase, omogočal pa bi, kot se za Jaguar spodobi, tudi ’ročno’ vožnjo in vse tisto, kar pri Jaguarju vanjo sodi: od zmogljivosti do notranjega prestiža. Središče koncepta je volan Sayer, v katerem se bo skrivalo njegovo digitalno srce. Voznik ga bo lahko prenašal iz avta v avto in z njim vse svoje nastavitve, cilje navigacije in zgodovino potovanj, upravljal pa ga bo lahko tudi s pomočjo govora. Tako bo prav takšen volan pomenil nekakšno vstopnico v svet uporabe in souporabe avtomobilov.

Na konferenci bilo prisotnih tudi nekaj mlajših blogerjev in vlogerjev, ki so si bili edini, da napovedi, da mlajša generacije no bo več hotela imeti avta v lasti, zelo dvomljive. V času, kjer prav ta generacija želi vse več individualnosti, je jasno, da povsem standardizirane ’avtonomne škatle za prevoz’ nimajo tako svetle prihodnosti, kot jo nekateri napovedujejo – uporabniki si bodo še vedno želeli nekaj svojega, in prav to je priložnost za podjetja, kot je Jaguar Land Rover, saj si njihovi kupci to tudi lahko privoščijo.

Prvi modell Jaguarjeve nove usmeritve je seveda popolnoma električni I-Pace, ki bo naprodaj prihodnje leto. V konceptni različici lahko v dobrih štirih sekundah doseže hitrost 100 kilometrov na uro, kar mu omogočata motorja na obeh premah, ki razvijata skupno moč 400 'konj' in navor 700 njutnmetrov. Motorja se napajata iz baterije s kapaciteto 90 kWh in možnostjo hitrega polnjenja v dveh urah, ki zadostuje za več kot 500 kilometrov vožnje v skladu s ciklusom NEDC oziroma 220 milj (354 km) v skladu z ameriškim ciklusom EPA.

Vštric z njim nastaja tudi dirkalna različica Jaguar I-Pace eTROPHY, ki bo osnova za spremljevalne dirke Formule E od začetka sezone 2018/2019 naprej. Njihov nastop bodo prav tako sestavljali trening, kvalifikacije in dve dirki z dolžino 30 minut. Na startu bo 20 dirkalnikov, ki se bodo od serijskega (poleg videza) razlikovali predvsem po dirkaški varnostni tehniki, goli kabini in boljšem podvozju in zavorah.

A največ navdušenja na TechFestu je povzročil legendarni E-Type, ki so ga elektrificirali in spremenili v oblikovalsko klasiko s popolnoma električnim pogonom, ki je veliko zmogljivejša od originala in ga poimenovali E-Type Zero. Pri Jaguar Classic cene niso razkrili, je pa jasno, da bo treba z naročilom krepko pohiteti, saj bo serija zelo omejena. V karoserijo legendarnega E-typa so namreč namesto dvanajstvaljnika zložili 220-kilovati elektromotor (ta je nameščen tam, kjer je bil včasih menjalnik bencinsko gnanega E-typa, baterije pa so namestili tja, kjer je bil včasih ogromni motor. Masa se je ob tem zmanjšala za 46 kilogramov, razpored mase je ostal skoraj enak, avto pa je seveda primerno hiter: do 100 kilometrov na uro pospeši v vsega 5,5 sekunde.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja