Mercedesu grozi milijardna kazen zaradi goljufij pri testiranjih dizlov

3. 6. 2018 | Jure Šujica
Deli

Spornih naj bi bilo okrog 750 tisoč vozil, se bo pa ta številka najverjetneje še precej povečala.

Očitno se zgodovina ponavlja, pred vrati pa imamo nov škandal tipa Dieselgate, le da tokrat zanj niso odgovorni pri Volkswagnu, ampak pri koncernu Daimler oziroma njegovi znamki Mercedes-Benz. Nemški urad za motorna vozila KBA je namreč po poročanju spletne revije Auto Moto und Sport odkril, da naj bi nemški avtomobilski proizvajalec v zadnjih letih več sto tisoč avtomobilov opremil s sistemi za goljufanje na preizkusih čistosti izpuhov.

»Mercedesgate« bi lahko poimenovali novo preiskavo, ki jo je sprožil nemški zvezni minister za transport Andreas Scheuer proti najbolje prodajani znamki nemške trojice. Srž celotnega problema, ki bi lahko močno omajal ogled, je 1,6-litrski dizelski motor, vgrajen v model Vito, ki naj bi bil opremljen s sistemom za zaporo izpusta škodljivih snovi iz izpušnih sistemov v testnem ciklu. Ta naj bi bil vgrajen v kar 750 tisoč avtomobilov po vsem svetu, gre pa za motor, izdelan v sodelovanju s koncernom Nissan/Renault.

Vito le vrh ledene gore?

V zvezi z razkritimi nepravilnostmi se je Scheuer v ponedeljek, 28. 5., že srečal s prvim možem znamke Mercedes-Benz, Dieterjem Zetschejem, naslednje srečanje pa je napovedano v bližnji prihodnosti. »Zdaj se bo začela poglobljena izmenjava različnih tehničnih informacij, s katerimi bomo izvedeli natančno število spornih avtomobilov. Natančne podatke naj bi imeli na naslednjem sestanku čez 14 dni. Poleg tega je Zvezni urad za transport podjetju naložil, naj do 15. junija predstavi tehnično rešitev za odpravo težave.«

Scheuer pa do Mercedesa ne bo usmiljen. Napovedal je namreč, da bo podjetje za vsak avtomobil, opremljen s spornim motorjem, moral izvesti vpoklic in potrebne posodobitve, poleg tega pa plačati kazen pet tisoč evrov. Ob vpoklicu 750 tisoč avtomobilov naj bi ta znesek znašal 3,75 milijarde evrov. Ta številka pa bi se lahko še povečala, saj je verjetno, da naj bi bili sporni motorji vgrajeni tudi v vozila razreda C, sistem zapore izpušnega sistema pa bi lahko bil vgrajen še v nekatere druge tipe motorjev, v 1,8- in 2,2-litrske štirivaljne dizle ter trilitrske šestvaljnike, vgrajene v celotno paleto modelov znamke, od razreda A do razreda S.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja