Kitajski avtomobilski trg se je ustavil, zakaj?

Prodaja na največjem svetovnem trgu upada, a strokovnjaki mirijo, da razloga za prepah ni. Kljub temu pa narašča zanimanje za električne avtomobile.

Kitajski avtomobilski trg se je ustavil, zakaj? (foto: Jato Dynamics, Profimedia) Jato Dynamics, Profimedia
19. 11. 2018
  • Kitajski avtomobilski trg je že nekaj let največji na svetu. Primat je Združenim državam Amerike prevzel leta 2010, ko se je na Zahodu začela gospodarska kriza, rast prodaje novih avtomobilov pa je od takrat le še vztrajno rasla. Vse do zdaj. Zadnji prodajni rezultati namreč kažejo popolno stagnacijo prodaje novih vozil. Kje se skrivajo razlogi za to?

Po podatkih britanskega analitskega podjetja Jato Dynamics je Kitajska zadnji dve desetletji beležila izjemno rast prodaje novih avtomobilov. Če je bilo še leta 2000 v letu dni na Kitajskem prodanih le 0,6 milijona novih avtomobilov, je številka do leta 2008 narasla na 6,5 milijona, v dveh naslednjih letih pa se je povzpela na 14,8 milijona, s čimer je Kitajska postala največji avtomobilski trg na svetu. Lani je številka tako znašala že 25,8 milijona avtomobilov, kar pomeni, da je bilo na Kitajskem prodanih skoraj 28 odstotkov vseh novih avtomobilov.

Številke pa so po drugi strani letos popolnoma drugačne. V prvih treh četrtletjih letošnjega leta je bilo namreč prodanih 17,94 milijona novih avtomobilov, kar je okoli 60.000 vozil manj kot v enakem obdobju lani, pri čemer je bil največji upad prodaje v juliju, avgustu in septembru, ko je prodaja padla za 12 odstotkov.

Elektrika v porastu

Razlogov za upad prodaje je po besedah Jatovih analitikov več. Prvi je ta, da je velik delež kupcev v preteklih dveh letih bilo voznikov, ki do zdaj še niso imeli lastnega avtomobila, njihove osnovne potrebe pa so zdaj izpolnjene. Seveda tudi na tem področju nekaj manevrskega prostora še je, a ne prav veliko. Drugi razlog za upad prodaje pa je ukinitev državnih subvencij in nižjih davkov za nakup osebnih vozil. Omenjene ugodnosti so bile sicer Kitajcem na voljo med letoma 2014 in 2016, novih pa za zdaj še ni na vidiku.

A če je na eni strani opaziti upad prodaje avtomobilov na splošno, je na drugi strani Kitajska zabeležila močan porast prodaje avtomobilov s hibridnimi in električnimi pogonskimi sklopi. 811 tisoč avtomobilov s tovrstnim pogonom je bilo prodanih do septembra letos, kar je 101 odstotek več kot v enakem obdobju lanskega leta, večina avtomobilov pa je bilo opremljenih le z električnim pogonskim sklopom. Očitno torej postaja, da se bo kitajski trg zdaj (še hitreje) usmerjal proti prodaji vozil z alternativnimi pogonskimi sklopi – za to se v zadnjih letih (za zdaj z zelo skromnimi rezultati) borijo tudi oblasti v Evropi.

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri