Kolumna Tomaž Porekar: Zadnja priložnost?

12. 6. 2011 | Tomaž Porekar
Deli
Kolumna Tomaž Porekar: Zadnja priložnost?

Kaj se zgodi s cenami izdelkov,če je ponudba manjša od povpraševanja?

Odgovor bi moral biti preprost: seveda se zvišajo. Alarmne novice o težavah japonskih izdelovalcev vsekakor potrjujejo, da se bo avtomobilski trg v Evropi obrnil v drugačno smer. Da bo torej zaradi manj avtomobilov v ponudbi tudi težav z njihovo prodajo manj. Razpoložljivost avtomobilov japonskih znamk je manjša, a rušilni potres (in njegove posledice z atomsko katastrofo vred) je vplival tudi na dobavljivost sestavnih delov različnih avtomobilskih tovarn. Saj je tudi Revoz ukinitev tretje izmene pri izdelavi Twinga in Winda utemeljil s težavami z dobavo.

Renault, Citroën, Peugeot, Fiat in Ford se spopadajo s precejšnjim padcem povpraševanja po avtomobilih v Evropi, zlasti v Franciji. Za to krivijo konec državnih spodbud za zamenjavo izrabljenih avtomobilov z novimi, ki v ozračje izpustijo manj CO2. To pomeni, da je nihalo zdaj udarilo nazaj, potem ko so državne spodbude skoraj dve leti umetno vzdrževale večjo avtomobilsko  prodajo.

Evropski izdelovalci pa so v precej različnih položajih. Dobro kaže tistim, ki so se pravočasno usmerili na druge trge, torej vse tri nemške premiumske znamke ter Volkswagen zaradi svojega izjemnega položaja na kitajskem in južnoameriških trgih. Podobno je tudi z General Motorsom, ki se je neverjetno hitro pobral zaradi svojega vodilnega položaja na kitajskem trgu in prenosa Oplove tehnologije v svojo ameriško ponudbo. Zato se že letos spet obeta sprememba na vrhu glede tega, kdo bo izdelal največ. Ob Toyotinem 80-odstotnem padcu števila izdelanih avtomobilov v japonskih tovarnah v aprilu n rasti GM je že jasno, da bo na vrhu spet ameriški gigant.

S precejšnjim produkcijskim prirastkom se lahko hvali tudi koncern Volkswagen, tako da nekateri analitiki celo napovedujejo možnost, da bo tudi slednji letos prehitel Toyoto. Nastaja tudi nov velikan, saj je Fiat že napovedal, da bo od prihodnjega meseca že večinski lastnik Chryslerja in bodo zato številke seštevali. Slabše se za zdaj piše francoskim izdelovalcem. Ali je za to vsaj malo kriv Sarkozy, ki se je brez pravega razloga začel vmešavati v francosko avtomobilsko industrijo, pustimo ob strani.

A dejstvo, da Renault v vsem letu ne bo predstavil niti ene novosti, ne govori v korist temu, da se bo njegov položaj kmalu izboljšal. Citroën in Peugeot se bosta z novostmi vsaj stabilizirala. Evropske avtomobilske prihodnosti ne obeta niti Saab. Ali vse to lahko vpliva na dogajanje na slovenskem trgu? Za zdaj se kaže le to, da bo uradna prodaja še bolj padla, ker pravih možnosti takojšnjega ponovnega izvoza v Sloveniji prodanih novih avtomobilov ne bo več. Cene tako še ne bodo zrasle.

Tomaž Porekar

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja