Lamborghinija ni prevzela vročica turbo motorjev

27. 6. 2018 | Jure Šujica
Deli

Motorji zasnove V10 in V12 bodo v špotnih avtomobilih te znamke ostali vsaj še eno generacijo, a bodo delovali ob pomoči elektromotorjev.

Lamborghini je vnovič dokazal, da ostaja zvest tradiciji. Čeprav je se je pod pokrov novega in po predvidevanjih tovarne že kmalu najbolje prodajanega modela Urus prikradel osemvaljni motor s prisilnim polnjenjem, so v veselje večine ljubiteljev znamke pred kratkim znova sporočili, da bodo njihove športne modele tudi v prihodnje poganjali le 10- in 12-valjni motorji.

Zaradi čedalje strožjih okolijskih normativov se pogosto ugiba in namiguje, da se doba velikih motorjev tudi v športnih avtomobilih hitro bliža koncu. Pred dnevi je o tem za spletni portal Autocar spregovoril tehnični direktor Lamborghinija Maurizio Reggiani. Dejal je, da bosta tudi naslednika modelov Huracan, ki naj bi na cesto zapeljal leta 2022, in Aventadorja, ki naj bi prišel še nekoliko prej, opremljena z 10- in 12-valjnim atmosfersko polnjenim motorjem, ki bosta delovala kot hibrida, torej s pomočjo elektromotorjev.

Do hibridov s pomočjo MIT

»Občutek, ki ti ga da desetvaljni motor, je nemogoče doživeti kje drugje. To je tisto, kar stranke želijo. Zakaj bi torej počeli kaj drugega? Če zaupam v naše atmosferske motorje, zakaj bi jih zmanjševal in začel proizvajati V6 ali V8? Jaz sem Lamborghini, jaz sem sam vrh med najboljšimi športnimi avtomobili in želim ostati, kjer sem,« je bil jasen Reggiani.

Kot rečeno, pri Lamborghiniju že razvijajo hibridno tehnologijo in elektromotorje. Prve rezultate na tem področju so že pokazali s prototipom električnega superšportnika Terzo Millenio. Pri njegovem razvoju so sodelovali z bostonskim tehniškim inštitutom MIT, s katerim dejavno rešujejo vprašanje dodatne teže, ki jo prinesejo baterije, ter razvijajo tudi šasijo iz ogljikovih vlaken, s katero bodo dobili dovolj prostora za novo tehnologijo.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja