Mazda razvija vrstni šestvaljnik na osnovi tehnologije SkyActiv-X

10. 5. 2019 | Jure Šujica
Deli

Bencinskemu naj bi sicer sledil še dizelski šestvaljnik z oznako SkyActiv-D.

Japonsko avtomobilsko znamko Mazda bi povsem brez težav lahko uvrstili med upornike. Medtem ko večina avtomobilskih znamk previsoke količine izpustov škodljivih plinov rešuje s hibridnimi pogonskimi sklopi, električnimi avtomobili in celo ukinjanjem dizelskih motorjev, se je Mazda zadeve lotila povsem drugače – z izpopolnjevanjem bencinskih motorjev. Že v kratkem bo tako na trg prišla nova generacija štirivaljnih motorjev SkyActiv-X. A Mazda se tu še ne ustavlja.

Japonci tako razkrivajo, da bodo omenjeni pogonski agregat oziroma tehnologijo razvijali še naprej in jo ponudili v večjih avtomobilih. Še več, kot vse kaže, se bodo postavili ob bok prestižnejšim znamkam in namesto uporabe prisilnega polnjenja razvili večje motorje s šestimi valji. Ti bodo postavljeni v linijo, in ne v obliko črke V. Govorimo o bencinskih motorjih, bodo pa posodobitev še naprej deležni tudi dizelski motorji SkyActiv-D, ki bodo prav tako na voljo kot šestvaljniki.

Elektrika vendarle ni izključena

Ob vse bolj priljubljeni praksi 'downsizinga' ali zmanjševanja motorjev sicer trenutno vrstne šestvaljne motorje uporablja le še peščica avtomobilskih proizvajalcev, večinoma le nemške znamke. Se pa po tem postavlja vprašanje, ali se nemara Mazda, ki zadnje čase beleži dobre prodajne rezultate na večini trgov, s to potezo ne namerava postaviti ob bok omenjenim proizvajalcem. Zanimivo je sicer, da Mazda vse do zdaj v ponudbi še nikoli ni imela linijskega (vzdolžno postavljenega) šestvaljnega motorja.

Kljub vsemu pa pri Mazdi ne obračajo hrbta elektrifikaciji. V načrtu sta tako uvedba blagih hibridov na osnovi manjših motorjev in razvoj električnega avtomobila. Na osnovi večjih motorjev, o katerih smo govorili zgoraj, naj bi na drugi strani nastali blagi in priključnohibridni pogonski sklopi.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja