Mazda: Skyactiv tehnologija

14. 11. 2010
Deli
Mazda: Skyactiv tehnologija

Prihodnji Mazdini avtomobili bodo še bolj napredni, kaže novica Mazde Motor Corporation, v kateri je predstavljena nova tehnologija Skyactive.

Ta tehnološka novost zajema popolnoma nove bencinske in dizelske motorje, menjalnike, karoserijo in tudi podvozje, torej bolj ali manj vse ključne elemente vozila. Rezultat uporabe nove tehnologije, ki bodo prvič uporabljene v serijskem Mazdinem avtomobilu prihodnje leto, bo viden v manjši porabi goriva in manjšem izpustu ogljikovega dioksida. Novi Mazdini avtomobili bodo še lažji od obstoječih, vključevali bodo sistem regeneracije zavorne energije, Mazde bodo v prihodnje tudi hibridi.

Znano je namreč, da je Mazda podpisala dogovor s Toyoto o uporabi tehnologije iz najbolj znanega hibrida na svetu, Priusa. Mazdin cilj je do leta 2015 v primerjavi z letom 2008 za 30 odstotkov zmanjšati porabo goriva. Posebnost bencinskih in dizelskih motorjev serije Skyactiv bo kompresijsko razmerje neposrednega vbrizga goriva 14, 0 : 1. Takšno razmerje pri bencinskih motorjih (Skyactiv-G) pomeni 15 odstotkov manjšo porabo goriva in 15 odstotkov večji navor. Še manj goriva bo porabil dizelski motor (Skyactiv-D), kar 20 odstotkov manj.

Novi Mazdin samodejni menjalnik Skyactiv-Drive bo združeval prednosti klasičnega samodejneža, brezstopenjskega CVT-menjalnika in dvosklopčnega menjalnika. V primerjavi s sedanjim samodejnim menjalnikom bo novinec omogočal do sedem odstotkov manjšo porabo. Pod oznako Skyactiv-MT Mazda pripravlja lahek in kompakten ročni menjalnik.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja