Detroit 2018: Mercedes-Benz 53 AMG je prvi korak k športnim hibridom

Prva modela, ki bosta deležna 53 AMG, bosta limuzina razred E in štirivratni kupe CLS, bencinskemu motorju se bo pridružil še električni kompresor.

Detroit 2018: Mercedes-Benz 53 AMG je prvi korak k športnim hibridom (foto: Daimler AG) Daimler AG
16. 1. 2018

Znamke AMG ni potrebno posebej predstavljati. Mercedesov hišni predelovalec vozil že od devetdesetih let prejšnjega stoletja redno predeluje praktično vse avtomobile s trikrako zvezdo na pokrovu. Včasih gre zgolj za vizualno predelavo, a prava stvar so predelave motorjev. Do sedaj smo bili vajeni, da so bili pod pokrovi vozil veliki motorji z vsaj 8 valji (izjema je danes jasno razred A), lahko pa jih je bilo tudi 10 ali celo dvanajst.  A časi se spreminjajo in z Mercedesovo politiko hibridizacije se stvari spreminjajo tudi pri AMG-ju.

Prvi pokazatelj, oziroma kar par njih sta modela CLS in E z oznako 53 AMG, ki jih nemška znamka predstavlja na aktualnem avtomobilskem salonu v Detroitu. Gre namreč za pravo (r)evolucijo, saj bosta omenjena modela prva avtomobila Mercedesovega športnega oddelka, ki bosta deležna sicer mile oblike hibridizacije. Namesto osem- ali deset- valjnega motorja bo tako pod pokrovom skrit trilitrski turbo-bencinski motor z električnim kompresorjem, ki bo v kombinaciji z zaganjalnikom služil tudi kot elektromotor za zmanjševanje porabe in podaljševanje dosega.

Nižja poraba in emisije

Omenjeno rešitev sicer že dlje časa poznamo iz drugih modelom Mercedes-Benza, v tovarni pa zagotavljajo, da bodo avtomobili s to rešitvijo na eni strani ponudili še večje zmogljivosti –  435 'konjev' moči iz bencinskega motorja, 16 kilovatov (22 'konjev') dodatne moči s pomočjo električnega kompresorja EQ Boost, pospeški do 100 kilometrov na uro v 4,5 sekundah, končna hitrost ob izbiri paketa 'Driver's package' elektronsko omejena na 270 kilometrov na uro – na drugi pa bolj ugodno porabo. V kombiniranem ciklu naj bi se avtomobili zadovoljili z 8,4 litra bencina na 100 prevoženih kilometrov, izpusti pa naj bi znašali 200 gramov na vsak prevožen kilometer.

Druga pomembna novost, ki jo prinaša AMG 53, tako v model CLS kot v limuzino razreda E, je močnejši električni sistem v kabini vozila. Obstoječi električni sistem z napetostjo 12 voltov bo tako nadomestil 48-voltni sistem. To na eni strani pomeni akumulator z večjo kapaciteto in posledično možnostjo uporabe dodatnih funkcij ter naprav v vozilu, po drugi strani pa pri Mercedesu dodajajo, da so v vozilo zaradi omenjenega sistema lahko vgradili tanjšo električno napeljavo, s čimer so še dodatno nekoliko znižali težo vozila. Uporaba naprav, ki za delovanje potrebujejo 12 voltov napetosti, bo sicer še vedno mogoča preko preko pretvornika.

Jure Šujica
foto: Daimler AG

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri