Mercedes-Benz GLE prinaša novo raven udobja v terenski vožnji

12. 9. 2018 | Jure Šujica
Deli

Kot prvi na svetu bo namreč uporabljal sistem E-Active body control, ki temelji na 48-voltni tehnologiji.

Križanci so trenutno na avtomobilskem trgu že lep čas najbolj zaželena vrsta avtomobilov, njihov tržni delež pa vztrajno raste. A medtem ko ima danes v ponudbi športnega terenca že skoraj vsaka znamka, je bila situacija še pred 20 leti popolnoma drugačna. Tovrstnih avtomobilov je bila na trgu le peščica, eden izmed prvih pa je bil Mercedes-Benz ML. No, prav danes pa se je svetovni javnosti predstavil njegov pravnuk, ki sliši na ime GLE.

Kot smo pred nekaj dnevi ob izidu video napovednika že poročali, bo novi GLE nekoliko večji od predhodnika, a novosti je kljub še vedno precej podobnemu zunanjemu videzu (za kar je v veliki meri kriv položen C-stebriček) še vedno veliko. Nov videz ob tem najbolj zaznamujejo pokončna osmerokotna maska hladilnika in novi žarometi s svetilnostjo do 650 metrov daleč. A čeprav je novi videz morda še nekoliko bolj robat, je avtomobil hkrati tudi bolj aerodinamičen, za kar so med drugim zaslužne prilagojene reže za hlajenje motorja, ki se odpirajo le po potrebi, optimiziran sprednji odbijač in ogledala, stranska krilca, krilca na lučeh in še bi lahko naštevali.

Po novem tudi s sedmimi sedeži

Boljša aerodinamika vozila se bo seveda nekoliko poznala pri nižji porabi goriva, česar pa kupci najverjetneje ne bodo cenili tako močno kot dodatnih milimetrov oziroma že kar centimetrov v kabini. Avtomobil je namreč zgolj v medosje zrastel za 80 milimetrov in mu do treh metrov dolžine med osema manjka le še pol centimetra. V kabini bo tako po novem dovolj prostora za pet ljudi in do 825 litrov prtljage (2.055 ob podrti zadnji sedežni vrsti), če pa bo potnikov več, pa bo mogoče postaviti tudi tretjo sedežno vrsto za dodaten par. Zanimiva novost je sistem Energizing, ki bo skrbel za manjše premike blazin na sprednjih sedežih in tako preprečeval zasedenost ter slabo prekrvavitev.

Tehnoloških rešitev je v novi generaciji modela GLE nešteto, med drugim je tu tudi nov in posodobljen uporabniški vmesnik informativno-razvedrilnega sistema MBUX. Ta bo omogočal štiri različne podobe glede na voznikovo razpoloženje, serijsko bo sestavljen iz dveh zaslonov v velikosti 12,3 palca, med drugim pa bo omogočal prebiranje elektronskih sporočil, poslušanje glasbe prek storitve  Tidal in celo samodejno nastavitev sedežev, če bo uporabnik vnesel zahtevane podatke o svoji višini.

Popolnoma prilagodljivo vzmetenje

Vseeno pa je rešitev, na katero so pri Mercedesu najbolj ponosni, novo vzmetenje E-Active Body Control. To deluje v kombinaciji z zračnim vzmetenjem Airmatic, prek 48-voltnega sistema kot prvi tovrstni sistem omogoča stalno prilagajanje vsakega kolesa posebej glede na podlago, funkcija Curve pa omogoča celo nagibanje koles v zavoj, kar bo pripomoglo k občutnemu zmanjšanju centrifugalnih sil v zavoju. Sistem bo sicer na voljo le v različicah s šest- in osemvaljnimi motorji.

Poleg nove generacije prilagodljivega vzmetenja novinec prinaša še številne druge asistenčne sisteme. Avtomobil bo tako že na daljavo sposoben zaznati bližajoči se zastoj in temu prilagoditi hitrost vožnje, v primeru dejanskega zastoja pa se bo nato samodejno premikal v koloni do hitrosti 60 kilometrov na uro. Druga zanimiva novost na področju asistenčnih tehnologij je sistem 'Trailer Manouvering Assist'. Ta bo namreč neizkušenim voznikom pomagal pri vzvratni vožnji s prikolico. Ta bo namreč pri hitrosti do pet kilometrov na uro sam krmilil avtomobil in prikolico, s čimer bo tako praktično samostojno prestavil prikolico na želeno mesto.

Novi Mercedesov SUV bo prvo uradno predstavitev pred očmi javnosti doživel na bližajočem se avtomobilskem salonu v Parizu, najprej pa bo na začetku leta 2019 zapeljal na ceste v Evropi in ZDA, kjer ga bodo tudi izdelovali, spomladi prihodnje leto pa bo nato na voljo tudi na Kitajskem. Sprva bo na voljo zgolj v različici GLE 450 v kombinaciji s šestvaljnim bencinskim motorjem z močjo 270 kilovatov (367 'konjev'), devetstopenjskim avtomatskim menjalnikom ter funkcijo EQ Boost, ki bo vozilu za kratek čas omogočila do 16 kilovatov dodatne moči. Dizelski, preostali bencinski in hibridni pogonski sklopi bodo v ponudbo prišli pozneje.

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja