Mercedes Benz predstavil patent zračne vreče za zaščito pešcev - Novice - Avto Magazin

Mercedes Benz predstavil patent zračne vreče za zaščito pešcev

Čeprav so zadnja leta veliko vlagali in razvijali na področju aktivne varnosti in preprečevanju prometnih nesreč ter naletov, so se sedaj pri Mercedesu preusmerili tudi na področje pasivne varnosti pešcev.

Mercedes Benz predstavil patent zračne vreče za zaščito pešcev US Patent & Trademark Office
12. 8. 2017

Ideja zračnih vreč, namenjenih pešcem je sicer stara že nekaj let, prvi jo je javnosti predstavil Volvo v zadnji generacijo modela V40, a je idejo, ki je prišla tudi v realizacijo, kmalu opustil, pozornost pa preusmeril aktivni varnosti in preprečevanju trkov s pešci. Kakšni so torej načrti Mercedesa in v čem (če sploh) se njihov patent razlikuje od tistega pri Volvu?

Mercedes-Benz je minuli teden v Združenih državah Amerike objavil patent zračne vreče namenjene pešcem. Patent sam je bil sicer oddan že pred več kot dvema letoma, a so se šele sedaj odločili za javno objavo. Podobno, kot Volovo so se tudi pri proizvajalcu iz Stuttgarta odločili in v patent vključili motorni pokrov, ki se v primeru trka s pešcem zaradi zračne blazine, katera se nahaja pod privzdigne in odpre v smeri proti vozniku, s čimer oblaži udarec pešca ob avtomobil.

Pešec zavarovan tudi pred trkom v kletko avtomobila

zračna vreča za pešce

Na tej točki se podobnost med patentoma konča, Mercedes je namreč idejo dopolnil z dodatnimi zračnimi vrečami v obliki tube, ki se nahajajo v A-stebričku avtomobila, ki pa naj zaradi tega nebi bili ubčutno širši. Njihova naloga v primeru, ko avtomobil zazna, da bo prišlo do trka je, da se napihnejo in pomagajo pri privzdigovanju motornega pokrova, hkrati pa zaščitijo pešca pred udarcem v A-stebriček in del vetrobranskega stekla, ki se nahaja v bližini.

Varnost pešcev je sicer ena izmed večnih polemik, saj so med najbolj ranljivimi skupinami udeležencev v prometu, posledično je trk s pešcem tudi eden izmed štirih faktorjev, ki jih ocenjujejo na varnostnih testih Euro NCAP. Pohvalno je torej, da proizvajalci razmišljajo tako o aktivni, kot tudi pasivni varnosti – nesrečam se je včasih enostavno nemogoče izogniti. Ali pa bo patent zares prišel v končno rabo, ali pa bo ostal le na papirju, pa zaenkrat lahko le ugibamo.

Jure Šujica

Slika: US Patent & Trademark Office

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri