Še je pravica na tem svetu: Mercedes razreda G ostaja kleni terenec!

15. 1. 2018
Deli

Potem, ko smo si lahko že dodobra ogledali njegovo močno spremenjeno notranjost, je Daimler za avtomobilski salon v Detroitu pripravil predstavitev nove generacije svojega klenega terenca Mercedesa razreda G, za katerega se zdi, da na zunaj ostaja precej nespremenjen.

Kot pravijo pri Daimerju, je karoserija njihovega terenca obdržala vse osnovne ikonske značilnosti svojih predhodnikov, ki segajo v leto 1979, kakršni so značilne kljuke in vidni panti vrat, značilni zvok zapiranja vrat, robustna zaščitna letev, nadomestna guma na zunanji strani zadnjih vrat, značilni smerniki in oglate karoserijske linije z izstopajočim pokrovom motorja. Oblikovalcem je kljub temu uspelo linije še bolj naostriti, izboljšali so tudi končno izdelavo, predvsem pa tudi nastop, ki izhaja tudi iz povečanih mer. Novi Mercedes razreda G je namreč 53 milimetrov daljši in 121 milimetrov širši od predhodnika.

Povečane mere se odražajo tudi v prostornejši notranjosti, ki je nasprotno od zunanjosti doživela precej več sprememb, o katerih smo sicer že pisali.

Če je Mercedes razreda G oblikovno ostal precej zvest predhodniku, to veliko manj velja za tehniko. Kot se spodobi za klenega terenca, je še naprej zasnovan na lestvasti šasiji, ločeni od karoserije, a je nanjo pritrjeno novo posamično vpetje koles, pri katerem sta sodelovala oddelka Mercedes-Benz G in Mercedes-AMG. Komponente prednjega vpetja z dvojnimi trikotnimi vodili so pritrjene neposredno na šasijo, zadaj pa togo premo kontrolirajo Panhardov drog in vodili na obeh straneh. Podvozje Mercedesu razreda G med drugim omogoča vzpon na 100-odstotne klance, vožnjo v vodi globine do 70 centimetrov in druge terenske vragolije, podobno kot je to veljalo tudi za predhodnike. Volan je elektromehanski, kar pomani, da so v Mercedesu razreda G na voljo tudi vsi sodobni asistenčni sistemi.

Voznik lahko izbira med različnimi slogi vožnje Comfort, Sport, Individual in Eco, z dodatkom terenskega načina G-Mode, ki je na voljo v vseh slogih vožnje in se samodejno vključi takoj, ko so aktivirane zapore diferenciala ali reduktor.  Seveda se tudi vzmetenje in menjalnik tedaj prilagodita terenski vožnji.

Še nekaj o motorju. Za zdaj so objavljeni le podatki o Mercedesu-Benzu  G 500, ki ga poganja 4-litrski biturbo bencinski motor V8 z močjo 422 'konjev' in navorom 610 njutonmetrov, deluje pa v kombinaciji s samodejnim menjalnikom 9G-Tronic.

Mercedes razreda G na trg pride v začetku poletja, v Nemčiji pa bo stal najmanj 107.040 evrov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja