Minister za promet, dr. Peter Gašperšič, in direktor AVP, mag. Igor Velov, v Kranju prvošolce pospremila na poti v šolo

3. 9. 2018 | Jure Šujica
Deli

Ob tej priložnosti pa je AVP v sodelovanju s Svetom za preventivo in vzgojo OŠ Franceta Prešerna v Kranju podarila komplet koles in čelad, ki bodo učencem pomagali pri opravljanju kolesarskega izpita.

Začetek septembra pomeni počasen, a zanesljiv konec poletja, konec dopustov, hkrati pa tudi vrnitev oziroma vstop v šolske klopi, kar je poseben, hkrati pa tudi stresen dogodek tako za starše kot učence. Posledično bo po dveh mesecih 'odsotnosti' zdaj na cestah spet nekoliko več otrok, zaradi česar so slovenski policisti že v prejšnji teden začeli poostren nadzor prometa, še posebej v bližini šol.

Na prvi šolski dan so prvošolce prvi šolski dan na OŠ Franceta Prešerna in OŠ Helene Puhar v Kranju k pouku pospremili g. Aleš Žitnik, ravnatelj OŠ Franceta Prešerna Kranj, g. Janez Cuderman, ravnatelj OŠ Helene Puhar Kranj, g. Boris Vehovec, podžupan Mestne občine Kranj, g. Franci Strniša, predsednik Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu MO Kranj, mag. Igor Velov, direktor Javne agencije RS za varnost prometa, in dr. Peter Gašperšič, minister za infrastrukturo.

Velik poudarek je bil na tiskovni konferenci namenjen prometni varnosti, ki se iz leta v leto izboljšuje. Lani so tako slovenske ceste terjale najmanjše število žrtev v zadnjih letih, še bolj pomembno pa je to, da letos med žrtvami ni bilo otrok, starih do 14 let. »Želim si, da bi se ta napredek odvijal tudi letos. Nikoli pa ni narejenega dovolj; veliko naporov smo namenili izboljšanju cestne strukture, šolskih poti, javne razsvetljave, prometne signalizacije, širitvi pametnih semaforjev. Na drugi strani pa so tu še ukrepi preventive in ozaveščanja voznikov,« je dejal minister Gašperšič.

Digitalizacija šolskih poti eden izmed večjih projektov zadnjih let

Predsednik AVP Igor Velov pa je na drugi strani izpostavil pomen projekta Pasavček, ki spodbuja uporabo varnostnega pasu tudi na zadnjih sedežih vozila. »Ko smo začeli projekt Pasavček, je bila pripetost na zadnjih sedežih 53-odstotna. Po zadnjih meritvah beležimo okoli 95-odstotno pripetost, kar pomeni, da smo z napredkom zadovoljni, a vseeno ne moremo biti zadovoljni, dokler ne bo 100-odstotne pripetosti. Ob prvem šolskem dnevu zato pozivamo starše, naj bodo zgled otrokom in jih vzgojijo v varne udeležence v prometu.«

Kot enega izmed večjih projektov za večjo varnost v prometu je g. Velov izpostavil lani začet projekt digitalizacije šolskih poti. Teh je v Sloveniji več tisoč, s projektom pa bodo tako še lažje spremljali njihovo stanje, morebitne kritične točke in jih tako po potrebi vzdrževali in posodabljali. Prav šolske poti pa so tudi razlog, da je bil dogodek izpeljan v Kranju. Osnovna šola Franceta Prešerna je namreč v neposredni bližini OŠ Helene Puhar, šole s prilagojenim programom, ki jo med drugim obiskujejo tudi učenci z motnjami v gibalnem razvoju. Eden izmed ciljev AVP v prihodnosti je namreč tudi prilagoditev šolskih poti njihovim zahtevam.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol