Razkrivamo: Mokka gre na elektriko

Opel se dokaj uspešno koplje iz težav, ki jih je imel pod prejšnjim lastnikom, ameriškim General Motorsom. PSA je k nemški znamki pripeljal povsem drugačno miselnost. Ob tem, da zdaj ne delajo več izgube, je pomemben del tudi povsem spremenjena modelska ponudba.

Razkrivamo: Mokka gre na elektriko (foto: Bojan Perko) Bojan Perko
21. 10. 2019

Za vse avtomobile, ki so še nastali pod 'vladavino' GM, morajo zdaj plačevati avtorske pravice in to novim francoskim lastnikom ni všeč. Naloga Oplovih konstruktorjev je, da hitro pripravijo novosti na tehničnih osnovah iz hiše PSA. Tako je namesto Merive že nastal Crossland X, Zafiro sta zamenjala dva modela, Grandland X in večji kombi, ki ga razen kot novo Zafiro poznamo tudi z zaščitnimi znaki Citroëna in Peugeota. Podobno je bilo s prihajajočo Corso. Oplovim konstruktorjem je uspelo v le dveh letih na osnovi novega Peugeota 208 pripravili naslednji rod Corse.

Zdaj pa je v delu nadomestek za Mokko X, ki je za zdaj v Oplovi ponudbi še edini model, ki so ga še razvili pod ameriškim lastništvom (ob večji Insignii). Novo Mokko X smo že spoznali. Na avtomobilski razstavi v Ženevi marca 2018 je Opel predstavil študijo GT X Experimental. Oplovi oblikovalci pod vodstvom Marka Adamsa so na ženevski študiji v procesu oblikovanja v novo Mokko X ohranili prednjo masko ter zadnji pokrov, ki bo tako kot tudi boki zanimiv, ker so to povsem ravne ploskve brez kakršnih koli okraskov. V serijsko Mokko so prevzeli tudi širok poudarjen lok ki se vleče prek vse potniške kabine in daje avtomobilu zelo značilen videz.

Z dolžino okoli 4,15 metra se bo nova Mokka uvrstila med manjše križance, kakršni so Captur, 2008 ali T-Cross. Glede na to, da je pripravljena na skupni platformi z novim Peugeotom 2008, lahko pričakujemo veliko podobnosti v opremi pod pločevino. Vsekakor se zdi zanimivo tudi to, da Oplovci najprej napovedujejo električno različico. Ta bo osnovne tehnične podatke povzela po električni Corsi. Zaradi nekaj večje karoserije najbrž doseg ne bo tako velik, verjetno okoli 300 km (po WLTP), na hitrih polnilnicah pa bo baterijo mogoče do 80 odstotkov dopolniti že v pol ure. Osnovni motor bo imel moč 100 kW. Skoraj hkrati z električno Mokko pa bo seveda na voljo tudi običajna na bencinski in dizelski pogon. V obeh primerih gre za motorno opremo, ki jo poznamo že iz drugih Oplovih modelov (iz razvojnega oddelka PSA), torej za 1,2-litrski turbobencinski motor z močjo 100 ali 130 'konj' ter turbodizel z različicama s 100 ali 135 'konji'.

Na dokončanje nove Mokke težko čakajo tudi zaposleni v Oplovi nemški tovarni v Eisenachu, kjer so doslej izdelovali Oplovega Adama, odkar pa so ta model opustili, pa nimajo dovolj zaposlitve. Mokko X tretjega rodu bomo prvič spoznali na ženevskem avtomobilskem salonu marca leta 2020, naprodaj pa bo od sredine prihodnjega leta.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri