Na Brezovici poznajo rešitev za poškodovana platišča

V Centru mobilnosti Špan so predstavili napravo, s katero po novem lahko poskrbijo za obnovo vseh vrst aluminijastih platišč, tudi modernih dvobarvnih.

Na Brezovici poznajo rešitev za poškodovana platišča (foto: Jure Šujica) Jure Šujica
28. 3. 2019

Avtomobilski trendi se spreminjajo iz dneva v dan. To velja za avtomobilske razrede, pogonske sklope, barve in še bi lahko naštevali. Ne nazadnje to velja tudi za avtomobilska platišča in tako so že nekaj let v cenovno bolj dostopnih avtomobilih priljubljena dvobarvna platišča, kjer je del platišča obarvan v črno barvo, drugi, bolj izpostavljeni vrhnji del pa je ponavadi le poliran in zaščiten z brezbarvnim lakom. Tovrsten videz se je prijel precej hitro in iz segmenta prestižnih vozil prešel v razred cenovno dostopnih vozil.

A ravno končna obdelava, ki daje platiščem edinstven videz, hkrati povzroča največje preglavice ob poškodbah. Pri tem gre lahko za poškodbe, nastale bodisi zaradi drgnjenja ob robnik pri bočnem parkiranju ali pa tudi ob menjavi platišč oziroma zgolj zaradi zunanjih vplivov. V navedenih primerih pride do poškodbe prozornega laka platišč in tudi do odrgnin, ki jih je s klasično metodo brušenja s stružnico nemogoče odpraviti, stanje platišč pa se po poškodbi le še slabša.

Rešitev za tovrstno težavo so pred kratkim predstavili v Centru mobilnosti Špan na Brezovici, saj so eno izmed svojih delavnic opremili s tako imenovano CNC-stružnico, namenjeno izključno popravilu tovrstnih platišč. Po njihovih besedah gre za novost v Sloveniji, do zdaj naj namreč tovrstne naprave na naših tleh še ne bi bilo.

Bistvo omenjene naprave je v tem, da ta lahko naredi digitalni prerez platišča, nato pa operater na podlagi tega vnese potrebne popravke zaradi preteklih poškodb in pozneje določi, kakšno količino kovine naj diamantni nož odstrani s površine platišča – govora je milimetrih, da je na platišču manj materiala, pa je po koncu postopka nemogoče ugotoviti. Postopek je sicer precej drag, predvsem zaradi uporabe diamantnih nožev, ki so edini kos tovrstni nalogi. 'Življenjska doba' vsakega noža je namreč le nekaj deset platišč, stane pa 40 evrov.

Prvemu postopku nato sledi barvanje platišč, kjer poskrbijo tako za morebitno obnovo črne barve, kakor tudi zaščito sijočega zgornjega dela platišča. Celoten postopek obnove je sicer dokaj dolgotrajen in bo serviserju z vključenim lakiranjem platišč vzel več dni. Vseeno pa so razlike med tovarniško obdelanimi platišči in popravljenimi na koncu minimalne, na obstojnost popravila pa tako najbolj vpliva nega teh. V optimalnih razmerah namreč lahko povrnjen videz obdrži tudi več let.

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri