Nalašč ali po neumnosti? ; kolumna: Dušan Lukič

11. 8. 2017
Deli
Nalašč ali po neumnosti? ; kolumna: Dušan Lukič

Zadnjih nekaj tednov po družbenih omrežjih kroži zanimiv zapis o elektromobilnosti v Sloveniji oziroma o nekaterih deležnikih v njej.

Primož Lemež, znan po organizaciji Eko relijev za elektrificirana vozila in nastopih, novinarskem delu, nekdanjem dirkanju in še čem, se je še najbolj obregnil ob Petrol. In medtem ko se z marsičim v njegovem pisanju ne strinjam, pa je z nekaj stvarmi zadel v polno.


Najbolj seveda s tem, da se Petrol obnaša, kot da je elektromobilnost njegov največji sovražnik. To, da polnjenje na hitrih polnilnih postajah obračunava po času, ne pa porabljeni energiji, je bilo prvih nekaj mesecev razumljivo, tudi sprejemljivo, zdaj pa je to početje, ki nakazuje ali na to, da so se namerno spravili uničevati pogoje za razvoj elektromobilnosti pri nas, ali pa o njej enostavno nimajo pojma (v kar pa nikakor ne verjamem). Podobno velja za to, da se niso potrudili, da bi uporabniki njihovih kartic Magna za elektromobilnost te lahko še naprej uporabljali tudi za aktivacijo polnilnih postaj drugih ponudnikov – predvsem Elektra Ljubljana, ki jih je veliko (v nasprotju s Petrolovimi, saj so si naftarji raje zagotovili monopol nad hitrimi polnilnicami ob avtocestnem križu, z ostalim pa se praktično ne ukvarjajo).


A enako kot za Petrol lahko zapišemo še za marsikoga. Za državo (oziroma Ministrstvo za infrastrukturo), ki ne zna prepisati modela zaračunavanja, ki temelji predvsem na porabljeni energiji (pa čeprav je prometna komisarka EU Violeta Bulc že pred skoraj letom dni jasno povedala, da je za EU sprejemljivo le takšno zaračunavanje), pa na primer nesposobneže in Mestno občino Ljubljana, ki ob izdajanju dovoljenj za zapiranje parkirišč za različna snemanja prikladno pozabijo na polnilne postaje in izdajajo dovoljenja, ki onemogočajo dostop do njih (kar bi bilo sprejemljivo, če bi te stale za vsakim vogalom, ne pa zdaj, ko jih je bolj malo). In potem je tu še (proizvajalec polnilnih postaj) Etrel, a o tem kdaj drugič ...


Takole na oko bi rekel, da sta ta trenutek le dva pozitivna akterja: DEVS (društvo lastnikov električnih vozil, pa še tu se občasno dogajajo čisto nepotrebne zakulisne igre) in Avant Car s svojim projektom souporabe električnih vozil Avant2Go – pa dodajmo zraven še Elektro Ljubljana, čeprav imam občutek, da je tam vse bolj posledica zagnanosti peščice posameznikov ... To pa za razvoj elektromobilnosti pri nas (kljub ugodnim subvencijam Eko sklada) pač ni dovolj.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"