Naravovarstveniki nad ameriškega proizvajalca terenskih vozil Jeep

17. 2. 2018 | Jure Šujica
Deli
Naravovarstveniki nad ameriškega proizvajalca terenskih vozil Jeep (foto: FCA)
FCA

Zmotil jih je oglas, predvajan med nedavnim ameriškim spektaklom Super Bowl.

Jeep je v avtomobilskem svetu vedno veljal za sinonim za terenska vozila. Ne nazadnje je bil narejen zaradi potrebe ameriške vojske po avtomobilu, ki bo hkrati lahek, poceni, vzdržljiv in enostaven za vzdrževanje, obenem pa bo kos večini brezpotij. Pozneje je bil navdih in osnova za izdelavo najbolj znanega britanskega terenskega vozila, Range Roverja, iz imena celo izhaja slovenska izpeljanka džip.

In tako kot včasih lastniki Jeepov svoja vozila še danes radi zapeljejo na brezpotja, česar se ameriški proizvajalec vsekakor dobro zaveda. To je jasno pokazal v nedavnem oglasu, v katerem je namesto obljub prikazoval sposobnosti vozila med prečkanjem mlake, s tem pa si je na grbo nakopal jezo organizacije za zaščito postrvi Trout Unlimited, ki meni, da Jeep s svojim dejanjem poveličuje uničevanje gojišč postrvi.

V izjavi za javnost je Chris Wood, predsednik omenjene organizacije, ki šteje več kot 300.000 članov, dejal, da so »ribe močna in odporna bitja, ki se težko spoprijemajo z več ton težkimi vozili, ki vozijo čez njihova odlagališča, s čimer uničujejo tla, kjer ležijo jajčeca. Ideja, da nekdo kupi vozilo znamke Jeep zato, da se bo potem z njim vozil po rečni strugi, se mi zdi, milo rečeno, nerazumljiva.«

Jeep se na obtožbe o neprimernosti svojih dejanj še ni odzval, se je pa zato oglasila vodja službe za marketing pri podjetju Fiat Chrysler Automobiles, Diane Morgan, ki je dejala le to, da je bil oglas posnet na zasebnem zemljišču nekje na jugozahodu ZDA.