Nov Volkswagnov bencinski motor skoraj tako učinkovit kot dizli

20. 3. 2018 | Jure Šujica
Deli

Glavna novost je sistem za izklop valjev, kadar motor deluje z nizko obremenitvijo.

Na nedavni letni novinarski konferenci je največji avtomobilski koncern na svetu po številu proizvedenih avtomobilov v lanskem letu hitel razlagati, da ob napovedanem razvoju električnih avtomobilov in motorjev še ne misli zapostaviti motorjev z notranjim zgorevanjem. Te besede zdaj uresničuje s predstavitvijo popolnoma novega 1,5-litrskega bencinskega TSI motorja z oznako ACT BlueMotion.

Prav dodatek ACT je ključna sprememba oziroma novost, ki jo Volkswagen prinaša v svoje avtomobile. Gre namreč za v svetu sicer že nekaj let znano tehnologijo odklapljanja motornih valjev (ki jo je prvi predstavil Cadillac v modelu Escolade). Nov motor je namreč sposoben izklopiti delovanje drugega in tretjega valja, kadar deluje pod majhno obremenitvijo. V praksi se to lahko zgodi med 1.400 in 4.000 motornimi vrtljaji ter pri hitrostih do 130 kilometrov na uro.

Uvedba 'mikrohibrida'

Druga pomembna novost je uvedba tako imenovanega mikrohibrida. Gre za sistem, povezan z menjalnikom DSG, ki spremlja voznikovo uporabo stopalke za plin. V trenutku, ko voznik med premikanjem vozila sprosti pritisk stopalke za plin, sistem izklopi delovanje motorja, energijo za vse druge sisteme v avtomobilu pa zagotovi prek manjše litij-ionske baterije in 12-voltnega električnega sistema. V praksi Volkswagen obljublja, da naj bi sistem pomagal privarčevati do 0,4 litra bencina na 100 kilometrov.

Nov motor bo za zdaj na voljo zgolj v aktualni generaciji modelov Golf in Golf Variant. Proizvedel bo 130 'konjev' moči, kombinirana poraba goriva naj bi v kombinaciji z menjalnikom DSG znašala 4,8 litra na 100 kilometrov, v prihodnosti pa naj bi motor brez večjih sprememb lahko prilagodili za uporabo v lahkih, klasičnih ali priključnohibridnih pogonskih sklopih.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja