Novi Avto magazin: razkrivamo križanca Alfa Romeo Stelvio, vzporedni test Porscheja 911 Carrera S s tekmeci, test Mazda MX-5

V novem Avto magazinu razkrivamo križanca iz vrst Alfa Romea, ki naj bi se imenoval Stelvio. Objavili smo še ekskluzivni test superšportnih avtomobilov, ki smo ga delali kje drugje kot na dirkališču. Vas zanima, ali je novejši Porsche 911 Carrera S dostojni tekmec avtomobilom Mercedes-AMG GT, Chevrolet Corvette in BMW M4? Zapeljali smo novo Mazdo MX-5 - ali bi morali reči, da nas je ona zapeljala? Motoristi pa so preverili, ali imata zveneči imeni BMW-ja F800 GS in Ducatija Panigale 959 dejansko kakšno podlago. Glede na pozitivne izkušnje očitno imata! Ne spreglejte še fotoreportaže VN Slovenije v speedwayju in seveda poklon našemu Timu Gajserju, ki si je že v premierni sezoni v kraljevskem razredu MXGP zaslužil rdečo štartno številko vodilnega v prvenstvu.

Italijanski avtomobilski koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles) se na ponovno rojstvo znamke Alfa Romeo pripravlja že kar predolgo in videli bomo, kako se bo podaljševanje čakalne dobe odrazilo pri morebitnih kupcih. Giulia, prva Alfa 'nove dobe', pa je vendarle dočakala svoje pravo rojstvo – začetek serijske izdelave. To se je zgodilo letošnjega 19. aprila, ko je iz prenovljene tovarne Cassino – Piedimonte San Germano (nekaj več kot 100 kilometrov jugovzhodno od Rima) pripeljala prva nova Giulia. Zdaj lahko bolj resno računamo tudi na napovedane druge Alfine novosti, na primer prvega križanca-terenca Stelvia. Razkrivamo.

Meje padajo. Tudi tisto, za kar bi še pred nekaj leti trdili, da se ne bo nikoli zgodilo, se je. Porschejev 911 je namreč dobil turbo motor. Pa ne v modelu Turbo, ampak v vseh. Da bi videli, kako se izkaže, smo ga postavili vštric s še dvema turbo gnanima športnikoma in enim, ki vztraja pri naravnem dihanju. Beri: vozili smo BMW-ja M4, Corvette Stingray, Mercedesa AMG GT in seveda Porscheja 911 Carrera S. Vzporedni test.

Skozi celotno 24-dnevno testno obdobje z novo Mazdo MX-5 sem razmišljal o le tem, da ji bom na koncu z največjo lahkoto dal vseh pet smeškov za užitek v vožnji. No, ni čisto res. Razmišljal sem še kaj drugega. Ker smo doma pred kratkim povečali število družinskih članov na štiri, sem precej razmišljal tudi o logističnih zapletih, ki jih uporaba takega avta prinese s seboj. Ker je sovoznikov sedež opremljen tudi z ISOFIX-vpetjem, je bil en del teh težav rešen hipoma. Jutranje vožnje v vrtec so nenadoma postale vrhunec dneva. Zaplete se ponovno, ko je treba ta isti otroški sedež nekam pospraviti, kajti takoj zatem dobiš klic sodelavca, ki te prosi za prevoz. 130-litrski prtljažnik s težavo pospravi večje predmete, zato vam bo v tem primeru prišlo prav, da ste nekoč dolgčas ubijali z igranjem tetrisa. Vmes sem se dostikrat spomnil na fotografskega kolega Bora Dobrina, ki je prostor v svoji stari MX-5 znal izrabiti tako, kot bi bil v Ikei zadolžen za logistiko pakiranja. Fotografske torbe, studijske luči, kabli, stojala, kokakola in čokolada, vse je našlo svoj prostor. Test.

V nasprotju s Kio, ki je pri Sportageu šla v smer bistveno večje dinamike, je zunanjost Tucsona še vedno umirjena, elegantna, celo gosposka. Izrazita maska avtomobila naredi velik vtis na vsakega, kar se pozna tudi na avtocesti, saj ti počasneži na prehitevalnem pasu odstopijo mesto prej kot ponavadi, ozke zadnje luči pa sledijo trenutnim modnim trendom. Med testom nismo opazili nikogar, ki mu zunanjost novega Tucsona ne bi bila všeč, veliko pa nas je, ki jo kar požiramo z očmi. Priznam, tudi jaz. Kratki test.

Pred približno pol leta smo v Avto magazinu (številka 17 2015) preizkusili dizelsko različico Jaguarja XE. Z novim in zmogljivim dizelskim agregatom, ki pa je za premijski razred precej glasen. Oziroma šepa zvočna izolacija. Slednja pri bencinskih motorjih ni takšen problem, ali pač? Tokratni testni Jaguar je imel pod motornim pokrovom 2-litrski bencinski motor, opremljen pa je bil z opremo R-Sport. Ta je pisana na kožo ljubiteljem športnih avtomobilov, Jaguarja XE pa naredi precej bolj dinamičnega in, mirno lahko zapišemo, tudi privlačnejšega. Pa je slednje precej težko, saj je oblikovna všečnost njegov večji adut. A oprema R-Sport pač ozaljša zunanjo podobo z drugačnimi masko, odbijačem, bočnimi pragovi in navsezadnje z 18-palčnimi 5-krakimi aluminijastimi platišči. Kratki test.

BMW F 800 GS je tisti motocikel, na katerega bi pokazal s prstom, če bi me vprašali, s katerim BMW-jem bi se odpravil na avanturistično potovanje, kjer bo pod kolesi poleg asfalta zelo veliko makadama ali recimo puščavskega peska. Povem, zakaj! Ker ni pretežak, da ga ne bi mogel večkrat pobrati s tal nekje sredi Sahare, ker na terenu pač motor zagotovo vsaj nekajkrat pobiraš s tal. Tudi zato, ker njegov poskočni dvovaljni motor ponudi dovolj moči, da ga živahno zapodim v ovinke čez gorske prelaze, hkrati pa ima navor, ki ga med potovalnimi enduro motocikli ni še nihče presegel. Tudi zato, ker se na njem počutim kot na pravi dakarski specialki, sedim visoko, udobno in, če je treba, tudi stojim več ur skupaj, ne da bi me usekalo v križu, ker so v BMW-ju zelo premišljeno postavili razmerje med krmilom, sedežem in stopalkami. In ker ima obute zelo dobre cestno-terenske gume na 21- in 17-palčnih platiščih z žičnimi naperami, kar je prava izbira, če se hočeš dobro peljati, ko pod kolesi zmanjka asfalta. In tudi zato, ker ima vzmetenje, ki ga s pritiskom na gumb lahko prilagajam vožnji po mestu, na hitrih ovinkih ali ko skačem čez luknje. Moto test.

Na stezi Yas Marina v Abu Dabiju se mi je smejalo pod čelado, zaljubil sem se! Takšne igrače nisem vozil še nikdar. Ko presedlaš z litrskega superšportnika z 200 'konji' in 200 kilogrami, te težko še karkoli navduši. Zato sem popolnoma neobremenjen s podatki o moči in teži sedel tudi na novega Ducatija 959 Panigale, ki štrli iz družine Panigale predvsem zaradi dvojnega izpuha, ki kar kliče po zamenjavi z Akrapovičevim športnim izpuhom. Ampak če izpuh pač ni tisto, po čemer blesti, pa navduši, ko ga položiš v ovinek in ko stisneš zavore pred ovinkom. Malce sklonjene glave priznam, da sem potreboval en krog, da sem dojel neverjetno učinkovitost Brembovih monoblock zavor in pred vsakim resnejšim zaviranjem popuščal ter nato še enkrat zaviral. Ko pa sem motor 'naštudiral' in dojel, da me odličen navor dvovaljnika vleče iz ovinka ven, čeprav motor ni v najvišjih vrtljajih, in da je tako lahkoten, da ga podrem v ovinek kot GP-dirkalnik, no, potem je postalo zabavno. Moto test.

Na VN Slovenije v speedwayu, ki je znova potekala na krškem stadionu Matije Gubca, je slavil Danec Peter Kildemand pred dvema avstralskima dirkačema, Jasonom Doylom in Chrisom Holderjem. Na izvrstno organizirani dirki, ki ni gostila le najboljših dirkačev v svetovnem speedwayu, ampak je sprejela v goste še okoli šest tisoč gledalcev, smo lahko videli veliko izenačenih bojev. Da je bila konkurenca res huda, dokazuje rezultat Britanca Taija Woffindena, ki mu kot branilcu naslova sploh ni uspelo splezati na zmagovalne stopničke. Na žalost ni šlo najbolje niti našim dirkačem, saj se nista izkazala ne Matej Žagar (po domnevnem dotiku s kontroverznim Nickijem Pedersenom je bil na eni vožnji celo izključen) ne domačin Denis Štojs, so pa gledalci navdušeno zaploskali 17-letnemu Laščanu Nicku Škorji, ki je že na prvem nastopu dobil točko v seriji Speedway Grand Prix. Šport.

12. 5. 2016

Novi Avto magazin 11/2016 je že v prodaji

Naslednja številka, 12/2016, izide 26. maja 2016. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri