Novi Avto magazin: razkrivamo Peugeot 3008, predstavljamo samovozeči Lexus GS, testa VW Touran in Hyundai Tucson

12. 11. 2015
Deli

V novem Avto magazinu razkrivamo novega Peugeota 3008, ki bo predstavljen šele prihodnje leto. Bili smo na avtomobilskem salonu v Tokiu, kjer smo se preskusili tudi kot sovozniki - samovozečemu Lexusu GS! Vozili smo novi BMW serije 7, kjer razvajanje dobi nov pomen, in testirali Hyundaija Tucsona in Volkswagna Tourana, ki bosta razveselila marsikaterega očeta. Če uporabljate prtljažnik Škode Superb Combi, potem dostavnika sploh ne potrebujete, za slušno razvajanje pa smo testirali motocikel Ducati Monster 821 Stripe.   

Peugeot zdaj že v zaključni fazi pripravlja drugi rod 3008. Od prejšnjega modela bo najbrž ostala le številka, zasnova pa bo bolj spominjala na terence. Zasnovan bo na platformi EMP2, na kateri smo doslej že lahko spoznali Citroëna C4 Picasso (ter variantno Granda) in Peugeota 308. To torej pomeni okoli 4,5 metra dolg avtomobil z nekoliko povišano karoserijo ter seveda više nameščenimi sedeži v dovolj prostorni kabini. Kot pričakujejo poznavalci, bo poleg običajnega prednjega pogona v dražjih različicah na voljo tudi štirikolesni pogon. Pogonski motorji bodo seveda sodobni, takšni, kot so na voljo v Peugeotu 308. Inženirji so v zadnjem času velik napredek naredili tudi pri sodobnejših asistenčnih sistemih ter opremi zabavne elektronike in medmrežne povezljivosti. Razkrivamo.

Poznavalci pravijo, da je letošnji tokijski salon ponovno zapeljal postal podoben tistim pred začetkom gospodarske krize. Takrat so Japonci namreč močno stopili na zavoro in omejili vse nepotrebne aktivnosti. Celo na domačem avtomobilskem salonu. Verjetno se še marsikdo spomni, kako so se japonski avtomobilski proizvajalci pred leti množično odpovedovali številnim avtomobilskim salonom po svetu. Če je treba varčevati, naj se varčuje povsod, pravijo, tudi pri udeležbi na avtomobilskem salonu, ki roko na srce res ni poceni. Zdaj se zdi, da svetovno gospodarstvo vsaj malo lažje diha, posledično se zdi, da tudi avtomobilske znamke spet delujejo s polnim zagonom. Reportaža.

Pri Toyoti verjamejo, da bi morala biti povezava voznika in avtomobila vsaj tako tesna kot je med dobrimi prijatelji, ki se družijo, včasih skrbijo druga za drugega in si včasih tudi pomagajo. Tudi zato je nov projekt poimenovan Mobility Teammate concept, testnemu avtu pa preprosto rečejo Highway Teammate. Zakaj Highway (avtocesta)? Iz preprostega razloga, ker bodo tehnologije, ki bodo omogočale avtonomno vožnjo, najprej na voljo pri vožnji po avtocesti. Pri Toyoti ocenjujejo, da bi se to lahko zgodilo že v nekaj letih. Vozil nas je.

Če lahko v marsikaterem premijskem razredu BMW trdi, da je vodilni, to ni držalo za največje in najprestižnejše limuzine. Snovalci nove serije 7 so imeli tako kar težko nalogo ‒ preseči Mercedesov razred S. Ali mu je to uspelo, bodo morale odgovoriti primerjave, ki jih bomo lahko brali ali morebiti celo sami naredili v prihodnosti. Prva vožnja z novo sedmico pa je bila zanimiva in vredna dogodka. Le z eno omejitvijo, na voljo je bil le 'najmanjši' med motorji, trilitrski turbodizel, in karoserijska različica z običajno medosno razdaljo. Pravzaprav avtomobil, ki bi lahko ustrezal celo slovenskim potrebam, a se seveda pri nas ne bo ravno množično uveljavil. Vozili smo.

Tucson tako za Hyundai spet prinaša nove ambicije. V zdaj že precej uveljavljenem razredu bi z njim radi naredili naslednji korak naprej. iX35 je za Hyundai pomenil pomemben kamenček v mozaiku evropskega vstopa znamke. Kar četrtino njihove prodaje je v zadnjih letih pomenil prav ta križanec. Razlog je enostaven: iX35 je bil privlačno oblikovan in začinjen s solidno tehniko. Pravzaprav so bile naše izkušnje z njim povprečne, v tem pomenu, da v ničemer ni izstopal, a vse je znal tako dobro, da so bili lastniki teh avtomobilov zadovoljni z nakupom. Bil je tudi prvi Hyundai, ki so mu namenili novo oblikovalsko linijo, ta pa je povsem spremenila pogled na znamko. Zdaj je Tucson prvi pri Hyundaiu, ki mu je do drugačnega videza pomagal šef oblikovanja celotne korejske skupine Hyundai-Kia, Nemec Peter Schreyer. Ta je doslej sicer odgovarjal le za oblikovanje manjše znamke, Kie. Pred leti je napredoval na podpredsedniško mesto skupine in posledice bodo vidne tudi pri drugi znamki. Test.

Novi Touran ni neka revolucija pri obliki, saj je videti, kot bi oblikovalci zgolj ošilili svoje svinčnike in posnemali poteze novejših plehnatih bratov, ki prihajajo iz Wolfsburga. Nič napačnega, bomo rekli, vendar presežka v smislu italijanske visoke šole oblikovanja kljub temu ni. Veliko bolje je v notranjosti, kjer lahko prostor enostavno prilagodimo trenutnim željam oziroma potrebam. Trije posamezni sedeži v drugi vrsti so vzdolžno pomični, poleg tega pa so izdatno nastavljivi, zato verjemite, kar 743-litrski prtljažnik ne bo nobenega pustil ravnodušnega. Zelo zadovoljni smo bili tudi z dvema dodatnima opremama, LED-osvetlitvijo s funkcijo Light Assist in tako imenovanim paketom Prtljažnik. Popolna osvetlitev s tehnologijo LED in pomočnikom, ki samodejno preklaplja med zasenčenimi in dolgimi lučmi, je vredna tistih 1.323 evrov, saj noč spremeni v dan, cesto pa v dobro osvetljeno letališče. Edina majhna zamera gre zamujanju, saj bi sam večkrat prej zaposlil dolge žaromete kot to dela računalnik, a vseeno je sistem dober in zato priročen. Drugi sladkorček stane samo 168 evrov, vključuje pa pritrdilno mrežo, ki se jo lahko prilagaja z dvema vodiloma na bokih prtljažnika, in osvetlitev prtljažnega prostora s prenosno svetilko. Dobra pogruntavščina za vse tiste, ki nas med vožnjo moti premikanje prtljage po prtljažnem prostoru. Ali nismo vsi taki? Test.

Superb novega rodu v vseh pogledi privlači. S svojo zunanjostjo! A treba je reči, da je malo bolj privlačna (kombi)limuzinska različica v primerjavi s tokrat preskušeno karavansko. No, tudi zadnja je vredna pogleda, oblika je odlično uspela. Tu je sicer češko-nemški navezi kot majhen kamenček v mozaiku priskočil na pomoč še slovenski oblikovalec Marko Jevtič, ki je bil v Mlada Boleslavu odgovoren za Superbovo zunanjost. Če iščemo eleganten karavan, je tako lahko tudi Superb na našem nakupovalnem spisku. Kratki test.

Monster Stripe je med 821-kubičnimi Monstri najprestižnejši. To pomeni, da ima poleg vsega, kar ponuja osnovni model, nastavljive prednje vilice, vetrni ščitek nad prednjo lučjo in dvojno belo črto, ki poteka vzdolžno čez rezervoar. To se na prvi pogled sicer ne zdi veliko, kljub temu pa bodo tudi tisti z nekaj manj dirkaškega znanja možnost nastavitve dušenja prednjih vilic z veseljem uporabljali, saj se s tem vozni značaj tega motocikla resnično zelo spremeni. Moto test.

Na starem angleškem dirkališču Santa Pod se je med 23. in 25. oktobrom odsmodil že tretji finale Blockove specialitete Gymkhana GRiD na evropskih tleh. Za dirkaški blišč je poskrbela zvezdniška vrsta driftarjev, relikrosovcev in VIP-gostov iz drugih (moto)športnih serij, za seksapil Blockova vintidž mrcina Hoonicorn, za dodatne zvočnike pa nedeljski drag race na sveže oprani stezi legendarnega dirkališča. Šport.

Predzadnjo oktobrsko soboto se je 76 najbolj trdoživih terenskih motoristov pomerilo na prvi ekstremni enduro dirki v Sloveniji. Zmagovalec izredno zahtevne preizkušnje je postal Miha Špindler, sicer prvo ime tega športa pri nas. Steza, ki sta jo zadnje mesece pripravljala botra te dirke Aljoša Grom in Severin Sajevec, oba tudi odlična ekstremna enduro voznika, sta ob pomoči somišljenikov in prijateljev dodobra izkoristila vse, kar ponuja kamnolom Verd pri Vrhniki. Tako lahko celo rečemo, da smo bili priče prvi izvedbi slovenskega Erzberg rodea. Šport.

Novi Avto magazin 24/2015 je že v prodaji!

Naslednja številka, 25/2015, izide 26. novembra 2015. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja