Novi Avto magazin - test: Volvo S90 in Ford Edge, razkrivamo: Seat Ibiza SUV, vozili smo: BMW R nine T Scrambler

1. 9. 2016
Deli

V novem Avto magazinu razkrivamo novo Seat Ibizo, ki bo sčasoma na razpolago kot štirivratna kombilimuzina, družinski kombi in, pozor, tudi kot križanec! Na velikem testu smo imeli dva zanimiva avtomobila, novi Volvo S90 in Ford Edge, ki je na evropski trg prišel razmeroma pozno - vendar ne prepozno! Poleg kratkih testov (Subaru Forester, Škoda Fabia Combi Scoutline, Suzuki Vitara, Mercedes-Benz C 250d, Hyundai Elantra, Jeep Renegade in BMW 125d) ne spreglejte še motociklistične strani, kjer smo vozili BMW-ja R nine T Scramblerja.

V reviji vas vabimo še na Jeepov festival, kjer bomo skupaj preživeli nekaj zelo zanimivih uric ob terenskih vožnjah, pri športu pa smo obdelali dogajanje v tekmovanju MotoGP, reliju (tako SP kot DP) in na gorskih dirkah.

Premiera nove Ibize naj bi se zgodila že na oktobrski avtomobilski razstavi v Parizu, v prodaji naj bi bila konec leta. V Parizu bosta predstavljeni dve karoserijski različici, štirivratna kombilimuzina in karavan. Trivratne kombilimuzine pri petem rodu Ibize ne bo več. Zamenjala jo bo posebna Ibiza SUV (naša slika), križanec torej. Predstavljamo.

Testni Volvo S90 z oznako D5 predstavlja vrh dizelske motorne ponudbe v S90 (na bencinski strani je zmogljivejši T6). 173 kilovatov oziroma 235 ’konjev’ ter 480 njutonmetrov navora sicer niso številke, ob katerih bi uporabljali fraze, kot je ’navor kot lokomotiva’ ali ’na ravni superšpornikov’, so pa ob 1,8 tone mase vozila dovolj, da tak S90 označimo za povsem dovolj hiter. 6,8-sekundni pospešek do 100 kilometrov na uro ni dirkaški, zadostuje pa, da bodo (vsaj pri debatah za šankom) hitrejši le redki. Test.

Ford se je v enega od najuspešnejših avtomobilskih segmentov pripeljal precej pozno. V opravičilo jim je lahko dejstvo oziroma odločitev, da bodo v prihodnje izdelovali le še prodajno uspešne modele. Tudi zaradi tega bo prodajna paleta malenkostno okrnjena, saj nekaterih modelov ne bo več, a po drugi strani tudi v Evropo prihajajo novi. Ford je v Evropi v razredu prestižnih terencev novinec, kar seveda ne moremo trditi za avtomobilski trg onkraj luže. Na ameriškem trgu je Ford prepoznaven v vseh avtomobilskih razredih. In iz ameriškega se je v Evropo pripeljal tudi Edge. Tam je to ime že leta poznano, v Evropi ga šele spoznavamo. Delno lahko zasluge seveda pripišemo Fordovi filozofiji svetovnega avtomobila, zaradi katere se vse več avtomobilov povsem enakih vozi po različnih svetovnih trgih. Test.

Čeprav ima tudi Forester stalni simetrični štirikolesni pogon, zato ga lahko takoj ožigosamo kot klenega hribolazca, vozniku namesto klasičnih delnih zapor diferencialov pomaga elektronika. Poimenovali so jo XMODE in po potrebi učinkuje na delovanje motorja, stabilnostnega sistema in seveda menjalnika. Pomaga pri trakciji tako na hrib kot tudi pri spuščanju, ko po navadi tudi izkušeni vozniki dobimo velike oči. Brez bojazni, Forester je še vedno odličen terenski avtomobil, ki s primernimi gumami zmore bistveno več, kot bi si vi upali. No, malce moramo opozoriti še na menjalnik, v našem primeru neskončnostopenjski CVT, ki so ga pri Subaruju poimenovani Lineartronic. To je prvi CVT, s katerim bi zlahka preživel, čeprav nisem ravno ljubitelj te načelno dognane tehnike, ko v vsakem trenutku zagotavlja primerno prestavno razmerje. Kratki test.

Škoda Fabia je v različici Scoutline dobila plastične zaščitne dodatke v črno-srebrni barvni kombinaciji, ki na makadamskih in podobnih poteh ščitijo pločevino pred udarci kamenčkov, predvsem pa poskrbijo za terenski videz, ki se Fabii Combi z njenimi že tako precej oglato ostrimi linijami zelo poda. Sploh v kombinaciji z modrim odtenkom laka, kakršen je bil na testnem avtomobilu. Kratki test.

Suzukijeva Vitara je v dobrem letu dni ob Oplovi Mokki postala vodilna v razredu majhnih križancev. Zakaj, lahko odgovori tudi tale tekst. Suzukiju je v Vitaro uspelo vgraditi vse tisto, kar potrebuje običajen voznik, ki se odloča za mini terenca. Videz ni bil najpomembnejša naloga pri razvoju tega rodu Vitare. Tudi zdaj, ko je tu že kar nekaj časa, ne moremo pisati o posebno izstopajoči obliki. Je pa ta predvsem za tiste, ki iščejo primerno uporabnost. Kratki test.

Oznaka Trailhawk ne pomeni le, da je še posebej prilagojen brezpotjem (zato, na primer, boste z njegovim trebuhom le stežka nasedli), ampak tudi, da ima na kolesih vseletne gume rahlo zimskega profila z nekaj lamelami. In te so mirno ugriznile v blato, štirikolesni pogon, zapora sredinskega diferenciala in reduktor pa so poskrbeli, da je Renegade precej zlahka splezal tudi tja, kjer sem imel nekaj minut pozneje med fotografiranjem precej težav peš ostati na nogah. Kratki test.

BMW je v zadnjih letih pogledal v preteklost, našel v svoji bogati, skoraj stoletni zgodovini zanimiv navdih, ga oplemenitil s sodobno tehniko ter lačnemu trgu ponudil trendni retro model R nine T. Temu se je zdaj pridružil brat R nine T Scrambler, naslednji v nizu trenutno zelo priljubljenih retro motociklov te bavarske hiše. In menda ni zadnji. Vozili smo.

Novi Avto magazin 19/2016 je že v prodaji!

Naslednja številka, 20/2016, izide 15. septembra 2016. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"