Novi Stratos vaš za pol milijona evrov in enega Ferrarija

14. 2. 2018 | Jure Šujica
Deli

Poleg plačila za izdelavo avtomobila bo delavnici treba dobaviti še poseben primerek italijanskega športnega avtomobila s črnim vrancem na pokrovu motorja.

Se spomnite novice o prihodu novega Stratosa (ki z znamko Lancia nima več nobene zveze, čeprav je na moč podobna 'predhodniku'), ki smo jo objavili pred dnevi? New Stratos, kot se avtomobil uradno imenuje, bo prvič uradno predstavljen v javnosti 6. marca na avtomobilskem salonu v švicarski Ženevi, proizvodnja pa bo omejena na zgolj 25 primerkov v treh različnih izvedbah – cestni, reli in safari različici. A prihajajo novi podatki o ceni vozila in ti nikakor niso lepi.

Torej 25 srečnežev, ki bodo prišli v vrsto za nakup avtomobila, bo moralo globoko seči v žep, hkrati pa kupiti oziroma se odreči še enemu redkemu avtomobilskemu dragulju. Manifattura Automobili Torino bo namreč zahtevala 500.000 evrov za izdelavo avtomobila, hkrati pa bo moral kupec dodati še enega izmed zgolj 1.200 narejenih primerkov Ferrarija F430 Scuderia. Cene teh se na trgu rabljenih vozil začenjajo pri 89.000 evrih, kolikor trenutno stane najcenejši, 13 let star primerek, ki se prodaja v Italiji.

Krajši, lažji in z več moči

Omenjeni Ferrari bo nato osnova za izdelavo Stratosa, kar pomeni, da bodo vozilo razrezali, s čimer bodo za 26 centimetrov skrajšali njegovo celotno dolžino, 20 centimetrov krajša pa bo medosna razdalja, zaradi česar se bo avto še posebej dobro izkazal na ovinkastih cestah. Dotaknili se bodo tudi motorja; iz 4,3-litrskega V8 motorja bodo s predelavo sistema za zajem zraka, izpušnega sistema, računalniške elektronike in nekaterih drugih posegov na motorju iztisnili okoli 600 'konjev', 60 več od tovarniške različice Scuderia.

Vsekakor govorimo o avtomobilu z zelo veliko potenciala. Ali je za to vredno žrtvovati tudi 25 precej redkih Ferrarijev in poleg tega plačati še dodatnega pol milijona evrov? Nismo prepričani, vemo pa, da bo italijanska delavnica brez težav našla 25 interesentov, ki bodo to storili brez omahovanja.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja